filoZophie

Alla inlägg den 7 september 2011

Av Zophie - 7 september 2011 18:43

... när man hittar ett guldkorn så måste man ju bara dela med sig.

Denna tillängnar jag alla singelmammor därute. I stället för att oroa er och fundera så mycket så ta tillfället i akt när det uppenbarar sig. Man vet aldrig förrän man försökt.

Jag bara älskar denna underbara countryartist, Terri Clark och denna underbara låt...

Vi borde alla tänka efter lite tror jag och passa på att verkligen njuta av nuet...



Puss   


Av Zophie - 7 september 2011 14:39

... kan jag hälsa att jag kommit på en total sanning om mig själv, vilket jag hade lite svårt för den dagen den uppgiften låg.

Idag har en god vän till mig fått sitt tredje barn, en liten tös. Allt har gått bra och mamma och dotter vilar ut just i detta nu. Självklart sänder jag mina varmaste grattishälsningar till dem men samtidigt kryper en obehaglig sanning upp längst min ryggrad...

JAG VILL OCKSÅ!

Jo, det är nog så. Jag hade mer än gärna haft en liten knodd till. Helst hade jag ju velat ha en liten till mellan de båda jag redan har men det blir ju lite svårt. Då hade jag mer än gärna haft en liten till... men helst detta året och inte heller det är en lätt uppgift...

Återstår att fixa en, typ, nu då... Men se det är där jag stöter på patrull. Då ska man ju gärna ha sin make med sig på planet och DET kommer ske först då rosa, fyrbenta djur med två öron och knorr lär sig bemästra den utomordentliga konsten att tämja aerodynamiken.

*suck*

Jag får nog tyvärr nöja mig med att vara den bästa tvåtrollsmamman jag bara kan vara. Visst finns det ett sista alternativ, men det alternativet innefattar en ombyggnad av vårt snart färdigbyggda hus, ett fast jobb för min del samt en lottovinst i miljonklassen, DÅ och endast DÅ skulle en adoption kunna komma på tal... Och sannorligheten för det är lika med... tja... noll!


Men det var en ny sanning om mig som kanske inte alla visste och där har ni den. Ett barn till är en total sanning om mig som kanske inte ens jag var riktigt beredd på. Att vara tretrollsmamma, DET hade jag velat vara.


Puss   

Av Zophie - 7 september 2011 09:24

Tja, detta var inte heller särskilt svårt.

För ett tag sedan fick jag skriva i en bloggbok och självklart tog jag ett par bilder på mitt deltagande i boken. Min handstil ser alltså ut som följer :


  


Och där fick ni ett riktigt smaskigt recept på ost- och lökpaj dessutom.

Tja, då var både detta inlägget och er middag fixad   , glad att kunna stå till tjänst.

På återseende.


Puss   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards