filoZophie

Alla inlägg den 10 september 2011

Av Zophie - 10 september 2011 14:45

Och så får vi ju spela en lite trudelutt en helt vanlig lördag.

Är det någon som över huvudtaget undrar vilken kategori av musik som är min favorit så kan jag ju helt avslöja att.... det är country   .


Varså goda.

Scotty McCreery - I love you this big.



Ha en riktigt mysig lördag. Själv ska jag och familjen på kräftskiva hos goda vänner. Yummy :D


Puss   


Av Zophie - 10 september 2011 11:46

Nja, det här vet jag inte om jag vill vara med om, jag som är näst intill perfekt *fnissar*

Men det är bara att se sanningen i vitögat. Återigen har jag gett mig ut för att prata med familj, släkt och vänner rörande mitt favoritämne nämligen mig   . Den spännande frågan kvarstår.... finns det fem dåliga egenskaper hos mig?

Svaret kommer här:


1. Jag är envis. Tydligen mer envis än vad som är bra för mig. Jag vägrar att ge upp, vill inte ge mig ens när jag blivit överbevisad, till och med då försöker jag vända det till att jag på något vis ändå hade rätt... Tja, vad säger man... jag tror de har fel   .


2. Det finns visst människor i min närhet som blir tokig på mina listor. Jag skriver ju gärna listor i tid och otid inför varje litet projekt. Det är tydligen inte alla som uppskattar struktur och ordning mitt i kaoset...


3. Jag kan vara otroligt långsint tydligen. Tja, vad ska jag säga?! Jag har fortfarande inte förlåtit dem som för snart ett och ett halvt år sedan, på mitt gamla jobb, snackade så mycket skit om mig (har jag förlåtit) och mina barn (har jag INTE förlåtit). Efter att jag fått reda på vad de sagt om mig, vilket jag sket i, fick jag även höra att de snackat skit om mina trollungar och då kom detta inlägg till...


4. Jag tar ibland saker alderles för personligt. Även om det kanske inte alltid handlar om mig så tar jag det gärna på det sättet om det dyker upp negativt snack. Min make kan bli vansinnig på mig när han nämner att VI borde bli bättre på och jag tolkar det att JAG borde bli bättre på... Tja vad säger man om det... Jag VISSTE att det var mig det var fel på...


5. Enligt senaste nytt (läs jag frågade nyss) kan jag ibland vara lite fördömmande. ??? JA, absolut kan jag vara det. Speciellt när det gäller fjortisbloggare som inte kan stava och inte har något meningsfullt att delge resten av världen. Speciellt när det kommer till bigotta människor som inte kan se att ALLA människor har lika värde utan anser att de är bättre än andra bara för att de har pengar, är snygga, bor lyxigt eller har andra ytliga kvaliteér som de värdesätter högre än mänsklighet. Speciellt när de anser att ett BMI på under 17 är normen som alla ska sträva efter och har man ett BMI på över 22 ska man försvinna på jordens yta. JA, i dessa fallen är jag fördömmande och stolt över det.


Det mina vänner var den negativa aspekten av mig. Personligen gillar jag gårdagen bättre    men en utmaning får man ju följa även om det innebär otrevliga sanningar om sig själv.


Puss   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards