filoZophie

Alla inlägg den 11 september 2011

Av Zophie - 11 september 2011 23:01

Säga vad man vill om detta men jag tycker att det är coolt att kombinera musik med lek. Att det dessutom är en polares begåvade dotter som sjunger och leker gör det ju inte sämre.

Have fun:



Tack för mig.


Puss   


Av Zophie - 11 september 2011 22:26

Oh så kul, jag gillar killar och jag gillar att laga  mat. Vilken spännande kombo då att få laga mat till fem valfria killar, levande som döda...

here we go...


1. Självfallet är jesus självskriven på middagen. Jag hade gärna bjudit Gud själv men jag vet att han är ganska trött efter att hålla efter oss människor hela dagarna. Dessutom är Jesus lite roligare, man behöver inte oroa sig för att det lagats för lite mat, det fixar han... och vinet, tja det tar nog aldrig slut. Att få inside info om hans liv och leverne är dessutom en stor bonus   .


2. Elvis. Jo faktiskt. Jag tror att han var en vilsen och ensam människa som inte visste vem han kunde lita på eller vända sig till så det hade varit riktigt roligt att hör hur han upplevt sig själv och sitt liv. Dessutom kunde han ju stå för underhållningen...


3. Hmmmm, nummer tre får nog bli min morfar. Det hade varit underbart att få träffa honom igen om så bara för en dag. Att få prata om allt det där vi aldrig hann prata om innan han gick bort, att få krama om honom igen och återigen få honom att berätta om hur han och mormor träffades hade varit underbart. Att få dela en flaska vin och äta en god middag samtidigt som han underhöll med historier från lumpen, jobben och familjen... Åh, vad jag hade varit lycklig.

Jag saknar dig varje dag morfar   .


4. Som nummer fyra hade jag nog valt Henrik Fexeus. Han är lite som en verklig Patric Jane, min idol. Jag älskar The Mentalist och beundrar de människor som har förmågan att läsa av andra bara genom att noga studera små ryckningar, ögonkast, gester eller röstförändringar. Jag hade velat lära mig knepen av Herr Fexeus, the man himself.


5. Nummer fem är jag lite osäker på. Jag hade gärna haft Martin Stenmark för att på se om han verkligen är så go som han verkar vara, jag hade mer än gärna haft Henrik Dorsin eller Magnus Bettnér på middag för att få nöjet att roas av dem live och se om de verkligen är så roliga som de framstår i tv. Jag hade gärna bjudit in Ronald Reagan för att få höra hur det var att vara en av världens mäktigaste män. Men jag tror nog att jag slutligen väljer någon av de stora filosoferna. Sokrates, Platon, Arkimedes eller Nietzsche vem som helst går bra.


Tja det var allt för idag. Nu tänker jag nattinatta så jag önskar er alla en god natts sömn och så ses vi imorgon pigga och glada.


Puss   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards