filoZophie

Direktlänk till inlägg 28 september 2011

The Bitch attacs... again.

Av Zophie - 28 september 2011 16:29

Tja, vad kan jag säga.

Vissa brudar ska bara inte ha ungar, så är det bara.


Läste precis en blogg från rampljuset, vart annars, om lilla mamman som fick barn för tre veckor sedan... så mysigt tänker ni nu eller hur...

Men det dumma våpet har precis gått på en kur på X-travagansa. Nu ska hon köra pulver som fan och hoppas nå målvikt = en 10-15 kilo på fem veckor...

Sunt eller hur!


Förlåt mig MEN HUR DJÄVLA BLÅST FÅR MAN VARA???

Och NEJ, hon är INTE blond!!!


Både den lilla nyblivna mamman och personalen på X-travagansa är ju totalt rudis. OM nu ens den lilla nyblivna mamman talat om för personalen att hon nyligen fött barn vill säga... skulle inte tro det.


Jo men den stackars lilla mamman ammar inte, då är det väl okej?


NEJ. Inte någonstans är det okej att tvinga på en relativt nyförlöst, och inte på långavägar läkt kropp, en pulverdiet. Snacka om kroppsmissbruk. Vilket dåligt självförtroende man måste ha och vilken låg självkänsla om man i ett nyförlöst tillstånd känner sin manad att banta... ja inte ens banta utan svälta sig...


Den lilla mamman skyller utebliven amning på att det var så jobbigt att försöka amma, det gjorde så ont i brösten och det gjorde så ont i magen...

HELL YES! Det är klart det gör.

Det kallas för sammandragningar och det är kroppens sätt att läka bättre och fortare, smärtan får man ta för att läka bättre. När det gäller amningen kan det ta upp till tre dagar för den att komma igång och det är en jobbig process men trägen vinner och när amningen kommer igång jobbar också kroppen bättre med att läka. Amningen är bra för barnets immunförsvar och mjölken är både näringsrik och naturligt söt för barnet att dricka.


JO, visst finns det personer som inte KAN amma och visst finns det personer som kanske går på mediciner eller annat som gör att det kanske inte ens är LÄMPLIGT att amma men att ge det två tre försök och sedan ge upp för att det är lite tufft???

Welcome to the real world babe!

Det är så det är att ha barn. Det är tufft, skrikigt, bajsigt, kräkigt och fördjävligt ibland. Självklart finns det gulligull stunder, puss och gos stunder och till och med romantiskt skimmerstunder men jag lovar DE stunderna är jävligt lätt räknade i jämförelse.

Ett barn är en levande varelse, en egen individ som kräver ett livslångt engagemang, inte en leksak att styra ut i fina kläder och som man kan göra sig av med, lägga i en låda, när man tröttnat på den.


Nej läser man mellan raderna på den lilla mammans blogg så ser man ganska snabbt att hon är fåfäng och ego, så enkelt är det.


Jag tror inte att hon hade för avsikt att amma överhuvudtaget för då hade hon räknat ut att hon aldrig fått gå på X-travagansa (om hon nu ens får det i detta tillstånd). Hon ville nog bara ha en söt liten bebis, som hon kunde gulla med och klä i fina kläder. Som hon kunde dra i barnvagnen och fika med andra mammor på stan och bara vara en sådan där flashig mamms som man ser i N Y eller L A. Baksidan hade hon nog aldrig räknat med och jag tycker helt ärligt synd om den ungen, jag gör det... Jag tycker synd om lilla baby Beckham med för det är lite samma stil där... men det kanske är det som lilla mamman räknar med... att hon och poshiga poshspice ska bli polare och fika latte tillsammans...


Nej, ärligt talat fy fan för sånt säger jag bara.

Såg en text som jag tycker passa såååå bra in här...

Some people needs a highfive... in the face... with a chair...

Så känner jag nu...


Men det, är ju självklart bara min personliga åsikt...


Puss   

 
 
Zandra

Zandra

28 september 2011 17:42

Herregud! Det finns visst personer till allt. Hon verkar helt klart väldigt desperat. Hon ska ju ge all sin energi till den nyfödda och att LÄKA sin kropp. Det är inte bra att pressa kroppen så. Jag tycker faktiskt synd om henne som utsätter sig själv för det där.

Nu har jag mailat en header till dig!

http://drak.bloggagratis.se

Zophie

28 september 2011 18:01

Tack Zandra. Och visst har vi rätt, det är INTE nyttigt att utsätta en kropp i läkning för stentuff pulver diet.
Kram och tack igen... Ska bara lära mig få upp den *fnissar*

 
Carina

Carina

28 september 2011 17:57

Hej vännen!
Jag blir ju lite lätt allergisk när jag läser kommentarer om folk som inte ammar. Inte för att de inte ammar, utan för oftast (säger inte att det är så i detta fallet för det vet jag inte!) vet inte den som fäller kommentarerna omständigheterna kring att man valt att inte amma! Själv har jag försökt med tre barn och det vill sig inte. Har så ont att jag håller på att svimma! Och då kan jag säga att det inte fungerar, för då fungerar inte framdrivningen av mjölken! Och kom inte och säg att det blir bättre, för det är inte alltid det blir det! Första barnet försökte jag med i 10 veckor, vilket resulterade i att han inte fick i sig tillräckligt för min mjölk sinade helt och hållet! Som sagt, det fungerar inte om du har så ont! Andra barnet hade svårt att ta tag, och efter tre veckors pumpande gick inte heller det längre på grund av smärtan. Tredje barnet kunde inte ta tag och amma, pumpade även här nån vecka innan smärtan tog över och produktionen avstannade. För det är just det som händer när du har så ont, produktionen stannar! Så nu inför barnet jag väntat så har jag redan nu bestämt mig för att ta tabletter för att stoppa upp produktionen direkt. JAG vet nämligen vad som är bäst för mig och mitt barn, det vet ingen annan! Ett barn mår inte bra av att ha en mamma som gråter sig igenom varje amning och som sitter spänd som en fiolsträng varje gång det ska ammas! Då känner inte barnet någon trygghet! Och jag resonera som så att viktigast är att barnet får mat och näring, hur barnet får det är inte lika viktigt! Kan också tillägga att mina barn är väldigt friska av sig, väldigt sällan sjuka...Jag har en bekant som är så grymt pryd att hon inte ens kom sig för att amma inför sin man, hon for så illa av det och tyckte att det var äckligt! Detta visste hon ju givetvis inte innan hon fick barn, men är hon då inte värd att få vara mamma? Det tycker jag för hon är en helt suverän mamma!

Blev en lång kommentar, hoppas du inte tror att jag är arg på dig vännen för det är jag inte! Men av egen erfarenhet så reagerar jag väldigt starkt över att väldigt många människor har väldigt starka åsikter om mammor som inte ammar, och de drar sig inte för att säga det, utan att ha bakgrundshistorien! PUZZ på dig!

http://myangeljonathan.blogspot.com

Zophie

28 september 2011 18:02

Det är inte avsaknaden av amningen i sig som gör mig arg utan när man läser hennes kommentarer kring detta verkar det, mellan raderna, som om hon bestämt sig för detta för att kunna banta med pulverkurer.
Dålig stil tycker jag!
Puss

 
Tesked Svartlok

Tesked Svartlok

29 september 2011 01:20

Har man försökt få amningen att fungera och att man egentligen vill amma, då ingår man i kategorin ammande (i diskussioner) tycker jag.

Går det inte så går det inte men man har gjort sitt bästa, mer kan man inte begära....

Att däremot gå på en jävla pulverdiet när bebis är 3 veckor är förkastligt! Jag tyckte jag började tidigt med lchf när Hannes var 8 mån! Jag väntade tills kroppen hade läkt någorlunda och att Hannes inte var helammande...

5 mån senare och 8 kg lättar så försöker jag ändå ta det lugnt med livsstilsbytet och äter kolhydrater emellanåt. Ammar? japp, ammar 3 ggr/dygn fortfarande och Hannes är 13 mån. Jag har lyckan att amningen funkar till 100% den här gången!

http://www.teskedsmamma.se

Zophie

29 september 2011 07:37

Alla KAN inte amma eller VILL inte av olika legitima anledningar MEN att sluta amma, med diverse lama ursäkter, för att man egentligen bara ska få gå på pulverdiet DET vänder jag mig starkt emot.
Och för den delen tycker jag du är fantastisk som lyckats amma så länge ;)
Kramen

 
Vivi

Vivi

29 september 2011 08:21

Ha ha trodde nog du skulle gå igång på den :)
Då är det inte bara jag "som inte vet eftersom jag inte har barn" som tycker detta är konstigt!
kram

http://www.missvivis.se

Zophie

29 september 2011 11:58

Nej, det är inte det minsta konstigt att man går i gång på detta. *grrrrrrrrrrrrrr*
Sådana tjejer borde inte skaffa barn de borde skaffa hund!
Puss

 
Hanna

Hanna

29 september 2011 12:32

Jag har ju visserligen inte läst själv vad hon skrivit, men från det du skriver så låter det ju som att hon drar sig ur så fort det blir det minsta jobbigt? Och banta direkt efter att ha fött barn? Då när så mycket annat är viktigt, det känns ju väldigt felprioriterat att inte ta hand om barnet då. Inte vilja ta hand om barnet då, utan istället fokusera på att att bli snygg? Väldigt egoistiskt och fåfängt, som du säger!

Apropå en annan sak - snygg bloggdesign! De gröna färgerna som du valt denna gången känns lite mer mjuka och harmoniska! Headern är också snygg, så det är ett bra jobb av Zandra också!

Kramar

http://hannastankar.bloggplatsen.se

Zophie

29 september 2011 13:00

Tack Hanna :)
Jo, jag älskar den nya designen på bloggen och Zandra har gjort ett kanonjobb med headern, jag är så nöjd.
Och visst var det så att det var det som var poängen i inlägget, varför utsätta sin kropp för något sådant när man BORDE fokusera på annat istället.
Kramen

 
Monica

Monica

29 september 2011 14:54

Låter nästan som om hon suttit där för nio pluss månader sedan och tänkt " hund eller en baby... vilket är gulligast... men det är klart, en hund måste jag ju lämna utanför fiket och då ser inte alla hur halsband och koppel matchar min nya jacka" Men skämt och sidor, kan man inte amma så kan man inte. Men att välja bort det för att kunna hårdbanta istället eller för att man tycker att mjölkersättning är bra mycket enklare, då är man väl inte direkt den sorts person som borde ha barn. Tyvärr finns det alldeles för många olämpliga föräldrar där ute. Fast eftersom jag inte är en mamma själv så borde jag väl hålla käften, då jag inte har en aning om vad jag pratar om ;)

http://katt-drottningen.bloggplatsen.se

Zophie

29 september 2011 15:50

Man måste inte ha barn för att förstå att något är helt snett i denna ekvationen ;)
Och visst finns det många olämpliga föräldrar, tyvärr:(
Jag är inte en av den dock, för mina barn säger att de har världens bästa mamma XD
Kram

 
Ingen bild

La mor

30 september 2011 10:07

Min käraste Bitch,
Jag fullständigt älskar Ditt engagemang i olika frågor i allmänhet och när det gäller barn i synnerhet. Du var själv en baby som bara fick modersmjölk i 8 veckor, men det berodde mest på att jag inte riktigt visste hur man gjorde och på stenåldern fick man inte den information vi tack och lov har från BVC idag. Men Du har så rätt, problematiken här ligger i tjejens syn på sitt barn. Ett barn är aldrig någonsin en accessoar.
Puss

Zophie

30 september 2011 10:34

Nope, ett barn är en helt ny livsstil och det är bara att hänga med och acceptera att du aldrig mer kommer vara huvudpersonen i ditt eget liv.
Puss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zophie - 21 april 2020 17:12

Here´s Zophie…. Hej bloggen, det var ett tag sedan. Var har jag varit, vad har jag gjort och varför övergav jag dig?! Relevanta frågor och ska jag vara ärlig måste jag säga att jag inte har något riktigt bra svar. Jag kan delvis förklara...

Av Zophie - 1 maj 2014 22:03

Jaha och hejsan kära bloggen. Sist jag skrev var det september 2013 och det som var tänkt som en nystart av både mig, jobb, bloggen och livet i sig blev ett totalt magplask. Tanken var att jag och en kollega skulle starta eget men det sket sig to...

Av Zophie - 9 september 2013 20:49

Jaha, idag var det dags igen. Något som legat i träda under en längre tid var det dags att inviga idag. På darrande ben stapplade jag in och tog plats. Nej, det var inte min första skoldag, det var första träningsdagen på evigheter. Nytt pass...

Av Zophie - 1 september 2013 18:00

Japp, så var det dags för ett litet boktips igen. Idag har vi haft bokbytardag igen och det var lika trevligt som vanligt. Denna gången var vi hos kära LaMor och bytte böcker. Jag hade med mig 5 böcker varav alla nästan var lika bra. En del a...

Av Zophie - 29 augusti 2013 10:19

Jaha, då har det inte blivit bloggat på ett tag igen. Denna gången ställer jag mig helt utanför dock och skyller på Telia, eller Felia som de skulle döpa om sig till. I två veckor nu har vårt nät strulat, jag inte bara nätet utan allt. Ingen tv, ...

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards