filoZophie

Alla inlägg den 6 oktober 2011

Av Zophie - 6 oktober 2011 20:55

Jaha, då har man varit på kurs igen då.

Jag gillar verkligen torsdagkvällarna och den kursen jag går nu. För er som inte känner mig eller följer mig kan jag berätta att jag går en skrivarkurs på torsdagarna och jag tycker verkligen att det är jätteroligt. Jag ser verkligen fram mot dessa dagar och tycker själv att jag lär mig väldigt mycket.


Vi har en duktig och inspirerande lärare som själv skriver mycket om mycket och det är så härligt att få göra lite övningar och diskutera med de andra i gruppen så man får lära sig nytt, kanske tänka om lite och utvecklas.


Exakt VAD jag ska använda mina nya kunskaper till vet jag inte ännu men tanken är väl kanske att det en vacker dag skall bli en bok. Den som lever får se heter det väl.


En sak jag till exempel har lärt mig är att man ska avsätta tid för sitt skrivande. Det går verkligen inte att bara sitta på sin rumpa och vänta på inspiration, vilket jag väldigt ofta gjort. Nej det är disciplin som gäller och även om man så bara skriver en halv sida som man sedan kastar så har man i alla fall skrivit något. Nu försöker jag skriva lite varje dag, på uppmaning av vår lärare, och jag har upptäckt att det faktiskt funkar. Sitter jag bara och tragglar lite, försöker lite, tänker efter lite och börjar skriva så dyker ofta inspirationen upp så småningom. Det känns lite ovant att skriva på det viset men det funkar så jag ska testa ett tag nu och se vad det blir av det. Som vår lärare säger, "det är alltid bättre med för mycket text för då kan man stryka senare"...


Sedan är jag ju ganska regelbunden numer och då är det självklart bloggen jag pratar om. Ett inlägg om dagen blir det för det mesta och det är väl också ett bra forum att skriva på, eller hur?!


Men nu lockar min stora roman så nu ska jag passa på att skriva lite... när ändå inspirationen spirar...


Puss   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards