filoZophie

Alla inlägg den 10 oktober 2011

Av Zophie - 10 oktober 2011 16:47

Ja, jag vet, det blev inget inlägg i går. Ska jag vara ärlig så kände jag inte för det... och så var jag kanske lite bakis... och låg i soffan halva dagen... och bara var...

Så är det, alla har vi sådana dagar i bland eller hur.


Men idag är jag tillbaka och idag kommer det ett inlägg. Vad det ska handla om vet jag inte riktigt. Jag kanske kan skriva om mitt första riktiga inköp till nya huset?!

Som många av er säkert vet så bygger jag och maken hus i stan. I över sex månader har vi hållt på... eller vi och vi... det är hustillverkaren som ser till att allt klaffar, vi har en totalentreprenad så själva sitter vi mest och rullar tummarna och fattar beslut. Det är ett ganska coolt jobb även om man faktiskt tröttnar efter ett tag. Om någon säger dörrhandtag eller klinkerfog så skriker jag snart... men det är ju lite kul också...


Anyway, nu är vi inte i sista fasen och de räknar med att vi ska kunna flytta in i början av november. Den 7 november om vi skall vara exakta och det ska vi ju vara   .


Så idag var jag inne i stan och gick in i en inredningsbutik som ska lägga ner. Självklart hittade jag två par gardinstänger och två par gardiner som kommer bli helt perfekta att ha i vårt uterum. Ja, jag vet att många sätter upp lamellgardiner i uterum när de har mycket glas men jag vill inte ha lamellgardiner, jag gillar inte lamellgardiner utan jag ville ha något annat... Och idag hittade jag annat. Vita enkla gardinstänger och enkla vita tunna gardiner med enkel text på. Jag lovar att jag ska ta lite kort när vi flyttat in och jag fått upp allt men tills dess får ni nöja er med att jag säger att det är fint.


Hur huset ser ut?

Tja, så här:


  


Det är lite detaljer kvar men inflyttningsklart om 4 veckor det ska det vara säger de som vet.


Det finns mer bilder där denna kom från men dem kan vi vänta lite med. Jag lovar i alla fall att hålla er uppdaterade.


Kram   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards