filoZophie

Alla inlägg den 11 oktober 2011

Av Zophie - 11 oktober 2011 18:09

Idag reflekterar jag lite över detta med skolfoton. Äldsta trollet har tagit foto på sin skola tidigare i höst och nu var det dags för lilltrollet på dagis. Jag kollar igenom dessa påseendelappar som de kallas och blir alderles förundrad.

Hur kan man ta så hutlöst betalt för ett par kort?!

Och ofta blir de inte ens bra...

Jag blir faktiskt ganska upprörd och irriterad då man förväntas köpa hela portättserien fastän man vet att minst hälften av bilderna blir liggande i sitt kuvert. Jag har i alla år köpt hela paketet såklart och varje år hittar jag de gamla kuverten med bilder och inser att jag inte borde ha köpt när vi aldrig gör något av bilderna. Ja, visst tar man de små och lägger i plånboken och tar förstoringarna och ger till mormor, morfar och farmor men resten då?!

De blir liksom bara liggandes.


Så i år har jag fattat beslutet att vi inte ska ha korten. Nej istället är det en av de andra mammorna på dagis som fixat en privat fotograf som vi kan gå till som har satt ihop ett jätteförmånligt erbjudande till oss.

Jag har dessutom kollat stora trollets bilder och han blev verkligen inte bra så varför ska jag betala för det. Nej, detta året testar vi med den privata fotografen och så får vi se vad vi tycker om det.

Självklart kommer jag köpa fotokatalogen till stora trollet och gruppbilden till lilltrollet men utöver det blir det inga foton beställda av det stora skolfotoföretaget utan det blir lite bilder som man verkligen kan använda hos den privata fotografen.


Hur brukar ni göra?

Vart hanar era skolfotobilder?

I byrålådan?


Puss   



Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards