filoZophie

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2011

Nytänkande

Av Zophie - 25 oktober 2011 22:26

Jaha, då sitter man här igen... besviken...

Nja, inte direkt besviken men lite fundersam...

Kanske inte direkt fundersam men ...

Nej, jag vet ärligt talat inte vad jag är.


Jag hade ju planer på att starta eget tillsammans med två kollegor men nu har det visat sig att den ena kollegan drar sig ur. Hon kan visserligen tänka sig att ställa upp med sin expertis och sitter gärna med i styrelsen men hon vill inte gå in i bolaget... och det är helt ok för mig. Jag vill ju inte att hon skall känna sig osäker eller obekväm i ett bolag hon inte riktigt vill vara i så det har jag inget emot, jag förstår henne och respekterar hennes beslut.


Däremot blir jag lite konfunderad när det gäller min andra kollega...

Hon jobbade natt och slutade vid åttatiden eller så i morse, jag skickade henne ett mess att jag ville att hon skulle ringa mig när hon vaknade men hon har fortfarande inte ringt. Det var ju lite med banken och så som vi behövde diskutera men det verkar inte bli så... överhuvudtaget...

Nu spelar det mig ingen större roll om jag ska vara ärlig. Jag har upptäckt att det finns många som tror på min idé och som är villiga att satsa på mig och mitt företag ändå... men det känns lite snopet att jag som skulle ha två kollegor nu står själv... men jaja, jag klarar mig nog...


På fredag är det ett besök på banken som gäller och sedan skall alla papper skickas in till Bolagsverket...

Så snart kan jag i alla fall titulera mig egenföretagare... fast det låter så slitigt så jag föredrar nog VD   .

Men av denna anledningen har det varit lite turbulent i mitt liv just nu och det kan bli lite si och så med blogginläggen... Jag ska försöka hinna med ett litet inlägg varje dag men man vet aldrig...


Men jag hoppas på er förlåtelse om så skulle ske...


Puss   

 
 
Magdalena Svartlok

Magdalena Svartlok

25 oktober 2011 23:17

Jag håller alla tummar jag kan att det går bra allting!

http://www.teskedsmamma.se

Zophie

26 oktober 2011 00:16

Tack vännen :D
Kram

 
Hanna

Hanna

27 oktober 2011 09:56

Du skall ju blogga framförallt för din egen skull och om du känner att du inte orkar blogga varje dag, blogga varannan dag istället! Jag kommer att fortsätta att läsa ändå!
Jobbigt att det inte fungerade som det var planerat från början, men det kommer att gå ändå! Bättre att ha med en delägare som känns som att han/hon vill lägga ner kraft och tid på företaget än någon halvhjärtad som inte ens kan ringa upp.
Kanske låter hårt. Men, men.
Kramar :)

http://hannastankar.bloggplatsen.se

Zophie

27 oktober 2011 10:44

Du är go du Hanna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zophie - 21 april 2020 17:12

Here´s Zophie…. Hej bloggen, det var ett tag sedan. Var har jag varit, vad har jag gjort och varför övergav jag dig?! Relevanta frågor och ska jag vara ärlig måste jag säga att jag inte har något riktigt bra svar. Jag kan delvis förklara...

Av Zophie - 1 maj 2014 22:03

Jaha och hejsan kära bloggen. Sist jag skrev var det september 2013 och det som var tänkt som en nystart av både mig, jobb, bloggen och livet i sig blev ett totalt magplask. Tanken var att jag och en kollega skulle starta eget men det sket sig to...

Av Zophie - 9 september 2013 20:49

Jaha, idag var det dags igen. Något som legat i träda under en längre tid var det dags att inviga idag. På darrande ben stapplade jag in och tog plats. Nej, det var inte min första skoldag, det var första träningsdagen på evigheter. Nytt pass...

Av Zophie - 1 september 2013 18:00

Japp, så var det dags för ett litet boktips igen. Idag har vi haft bokbytardag igen och det var lika trevligt som vanligt. Denna gången var vi hos kära LaMor och bytte böcker. Jag hade med mig 5 böcker varav alla nästan var lika bra. En del a...

Av Zophie - 29 augusti 2013 10:19

Jaha, då har det inte blivit bloggat på ett tag igen. Denna gången ställer jag mig helt utanför dock och skyller på Telia, eller Felia som de skulle döpa om sig till. I två veckor nu har vårt nät strulat, jag inte bara nätet utan allt. Ingen tv, ...

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards