filoZophie

Alla inlägg den 1 november 2011

Av Zophie - 1 november 2011 10:03

... Så känner jag mig idag.

Träningsvärken sitter som en smäck över hela kroppen och jag har ont på ställen jag inte visste fanns i en människokropp... men det var värt varenda plågsam minut för jisses vad kul det var.

På väg in i lokalen frågade jag min väninna "men vad är det för gympa egentligen", jag hade liksom ingen aning om vad jag kunde förvänta mig då jag inte frågat henne om det utan bara sagt ja till att följa med. "Aerobic gympa" svarade hon "med en liten gnutta zumba om instruktören kommer i håg det".

Just denna dagen glömde instruktören att vi skulle köra lite zumba och det är jag evigt tacksam för eftersom det nog hade tagit kål på mig. Men på det stora hela var det faktiskt kul ändå och jag hängde trots allt med i passet även om hela mitt väsen skrek NYBÖRJARE!!!!!


Det är pass både måndag och torsdag och jag kunde kallt konstatera efter passet att detta passar mig som handen i handsken och jag skall nu betala in avgiften för resten av terminen. Trots den grymma träningsvärken, som jag räknar med är högst tillfällig, så tror jag detta kan vara min grej och jag kände varken av mitt onda knä och minimalt i min onda rygg. Övningarna vi gjorde var mycket bålträning och kondition vilket är vad doktorn ordinerat mig och dessutom var ledaren och deltagarna otroligt trevliga. Ganska hög medelålder men detsto mer opretantiöst.

Det var helt enkelt bara riktigt kul!


Så vem vet, kanske till och med soffpotatisen i mig kan jagas bort efter ett par pass till på min husmorsjympa   .

Men nu skall jag krypa ner i soffan tillsammans med mina små troll och njuta av höstlovet ordentligt för i morgon blir det dagis och fritids för dem, mamma måste jobba liiiiiite i alla fall om företaget skall komma någon vart. Men de ska bara gå två dagar sedan bär det av på äventyr hos mormor och morfar på torsdag eftermiddag och de stannar tills... tills... tills... tja, tills mormor och morfar tröttnar antar jag   


Puss   


Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards