filoZophie

Alla inlägg den 18 november 2011

Av Zophie - 18 november 2011 11:16

Igår var jag och min LaMor på teatern och tittade på Svansjön framförd av St. Petersburgs balettsällskap. Tyvärr var scenen alderles för liten men de hade ett par dansare, varav en prima ballerina, som var av toppklass och som gjorde det bästa av situationen. Det var mycket roligt att se och faktiskt en liten dröm som gick i uppfyllelse. Jag har ju själv dansat i många många år och jag vet att min balettlärarinna var mycket stolt över mig och hade höga förhoppningar om mig. Tyvärr kom väl tonåren i vägen och när jag väl ville ta upp baletten igen så hade hon gått bort och då blev det liksom aldrig mer. Just Svansjön var en av favoriterna och den har jag själv alltid velat dansa men det blev som sagt aldrig så.

Därför var det roligt att äntligen få se den "live" även om inte förutsättningarna var de bästa.

Den riktigt stora drömmen, som skall upp på min bucketlist, är att få se Svansjön med de riktigt stora balettdansöserna/dansörerna och självklart på plats i någon av Rysslands stora städer.

Men det var det, nu till något helt annat.


Idag är nämligen en väldigt speciell dag, en hyllningsdag, det är min älskade LaMors födelsedag.

Idag blir hon 65 år ung och en äkta passionär.   Nej, jag vet att det inte heter så, att det heter pensionär men det ordet tycker jag stämmer väldigt illa in på min kära mor så jag anser henne vara en tvättäkta passionär i stället.

Hon har integritet, hon har passion, hon har glädje och kärlek i överflöd. Dessutom är hon smart som få, lagar världens bästa mat, är familjens matriark och har dessutom en ganska underfundig humor.

Hon är min förebild, min mentor, min mamma och min bästa vän. Hon ger mig råd, kommer med tips, hjälper mig med det jag behöver hjälp med och i den mån hon kan och vill (vilket är oftast) och jag är så otroligt stolt över att kalla henne för min LaMor.   

Idag fyller hon år och detta ska firas på vår "familjerestaurang" Verona.

Hur kvällen kommer bli tänker jag inte sia om men jag vet att om jag får tillbringa den tillsammans med min mamma så kan den inte bli annat än bra.


Jag älskar dig mammsen, du är verkligen världens bästa! Massor av pussar till dig...

och till er andra...


Puss   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards