filoZophie

Alla inlägg den 21 november 2011

Av Zophie - 21 november 2011 16:37

Jo men visst kan det vara så, att de man älskar mest ibland kan bli världens största irritationsmoment?!

Just nu till exempel när jag bestämt mig för att skriva ett inlägg på bloggen, ja då tassar de fram ur sina hörn de där små trollen jag tydligen skall vara mor till, och börjar busa och skrika och gapa på det där sättet som bara lite luriga och finurliga små troll kan.

Att använda sin trollmor som bästa klängställning, klätterplank och kitteltestare passar ju också tydligen bra när hon varit så oförskämd att försöka få sig lite tid i fred.

Ibland kan jag bli så där riktigt skogstokig när trollen bestämmer sig för att det är dags för stora elefantklunsleken som tydligen går ut på att man ska störas och höras så mycket det bara går. Varför, jag undrar bara varför, måste de bestämma sig för att leka de där lekarna när man helst av allt bara skulle vilja ha lite lugn och ro och vara liiiiite ifred?


Nu är det ju så att jag har ganska stort tålamod när det gäller mina troll, inte när det gäller vissa bilförare, gamla kärringar, fjortisbloggare och den där kön som rör sig mer bakåt än framåt, men när det gäller mina trollungar, ja då har jag ganska bra tålamod. Men visst är det så att det där berömda tålamodet tryter ganska snabbt när man inte få en endaste liten lugn stund...


Så lösningen på det hela blir "Upp på era rum och lek" och här kommer jag dela ut en guldstjärna till den som kan gissa vad trollen säger då...

Jepp en och annan guldstjärna blev det där... det rätta svaret är "får vi spela då"... såklart och svaret kommer självklart från min sida, "NEJ". Jag anser nämligen inte att trollungar ska belönas (för det är vad speltid här hemma är, en belöning) för ett elefantlkunsbeteende.

Så nu sitter de uppe på sina rum och tjurar lite i stället. Vilken tur att jag råkar veta att de snart kommer på bättre tankar och går in till varandra och leker med flexitracs-banan, sina kung Zhu eller något annat kommersiellt skit som de tröttnar på lika snabbt som de börjat leka med det...


Men för en stund, om än så kort, får jag i alla fall lite respit så att jag kan skriva ett litet blogginlägg...

Vad skulle jag skriva om egentligen...


Puss   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards