filoZophie

Direktlänk till inlägg 27 november 2011

Att unna sig

Av Zophie - 27 november 2011 11:36

Nu är man hemkommen och har haft det så gott.

Ja, ni som tittar in här lite då och då vet ju att jag var med min syster och mor på Spa i fredags. Vi hittade ett mycket prisvärt paket på rusthållargården som även innefattade årets första julbord och då kunde vi ju inte avstå. Vi brukar ju åka på spa en gång om året, testa lite olika anläggningar och nu kan jag lugnt säga att Rusthållargården är väl värt ett besök. Mycket bra behandlingar, god mat, fantastisk service och ett av de charmigaste ställen vi varit på. Jag ger dem fyra          av fem möjliga.

Jag kommer lägga upp lite bilder... när syster har mailat dem till mig för naturligtvis glömde JAG kameran... men hon tog desto fler bilder så det dyker upp här i veckan. Jag tycker att ni alla fantastiska kvinnor därute kan unna er att åka iväg ni också. Nu stundar ju en av årets mest hektiska tider och då är ni välförtjänta att lyxa till det lite. Varför inte önska sig spa-för-en-dag i julklapp?! Unna på er bara och hälsa i från mig om det uppstår frågor ;)


I övrigt i detta hemmet är det stora röjar dagen idag. Vi ska flytta det sista från lägenheten som skall städas av i morgon och vi ska pynta och fixa här hemma. Sedan ska det städas ordentligt här och den kommande veckan kommer nog ägnas åt mycket plockande, letande av möbler, fix av smörgåstårtor samt lite annat fix och trix.


Vi väntar och längtar också efter kattkullen som skall födas i början av december där det förhoppningsvis finns en liten hona till oss och speciellt längtar vi efter detta just idag då det tydligen är KATTENS DAG. Grattis säger jag till alla coola cats därute och ett speciellt grattis till min gamla vän Ia som är fantastisk sångerska i just bandet Cat´s, Kram på dig gumman   på "er" dag.


I övrigt händer det inte så mycket förutom att två troll snart skall utfodras...

Så det är väl bara att rätta in sig i ledet och ställa sig vid spisen    eller vad säger ni?! Vad står på er agenda idag den 1á advent!


Puss   

 
 
Hanna

Hanna

27 november 2011 21:07

Första advent visste jag att det var, men kattens dag visste jag inte! Haha! Vad roligt!
Lycka till nu i veckan med utplockning och städning! Måste dock säga att jag haka upp mig lite på formuleringen: "letande av möbler" du kanske menar att ni skall IKEA eller dylikt men jag får ändå upp en bild av hur du går in i vardagsrummet och letar efter tv:n och soffbordet. Var har de tagit vägen? Under soffan måntro? Haha.
Kram :)

http://hannastankar.bloggplatsen.se

Zophie

27 november 2011 21:13

Jojo, letande av möbler pågår för fullt här hemma. Sist var det en stol som vart försvunnen, helt ärligt :) Nej, jag syftar nog mest på att vi inte har köpt alla möbler ännu och en tripp till IKEA står definitivt högt upp på "att-göra-listan" :) Kramen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zophie - 21 april 2020 17:12

Here´s Zophie…. Hej bloggen, det var ett tag sedan. Var har jag varit, vad har jag gjort och varför övergav jag dig?! Relevanta frågor och ska jag vara ärlig måste jag säga att jag inte har något riktigt bra svar. Jag kan delvis förklara...

Av Zophie - 1 maj 2014 22:03

Jaha och hejsan kära bloggen. Sist jag skrev var det september 2013 och det som var tänkt som en nystart av både mig, jobb, bloggen och livet i sig blev ett totalt magplask. Tanken var att jag och en kollega skulle starta eget men det sket sig to...

Av Zophie - 9 september 2013 20:49

Jaha, idag var det dags igen. Något som legat i träda under en längre tid var det dags att inviga idag. På darrande ben stapplade jag in och tog plats. Nej, det var inte min första skoldag, det var första träningsdagen på evigheter. Nytt pass...

Av Zophie - 1 september 2013 18:00

Japp, så var det dags för ett litet boktips igen. Idag har vi haft bokbytardag igen och det var lika trevligt som vanligt. Denna gången var vi hos kära LaMor och bytte böcker. Jag hade med mig 5 böcker varav alla nästan var lika bra. En del a...

Av Zophie - 29 augusti 2013 10:19

Jaha, då har det inte blivit bloggat på ett tag igen. Denna gången ställer jag mig helt utanför dock och skyller på Telia, eller Felia som de skulle döpa om sig till. I två veckor nu har vårt nät strulat, jag inte bara nätet utan allt. Ingen tv, ...

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards