filoZophie

Alla inlägg den 6 december 2011

Av Zophie - 6 december 2011 22:33

Hepp.

Det var ett tag sedan jag körde en dagens, var det inte det??? Så jag tänkte att vi kunde köra en sådan variant idag om det gick för sig... Då kör vi.


Dagens besvikelse:

Det blev ingen lunch med fina K. hoppas verkligen att vi kan få ihop en fika snart snart för jag saknar henne...

 

Dagens ord:

Jul. Allt handlar om jul nu... julgran, julmat, julgodis, julkalender med mera. Bara 18 dagar kvar till julafton nu.

 

Dagens känsla:

Lycka. Min älskade bästa söstra mi kommer snart och hälsar på. Jag har inte träffat henne och familjen sedan augusti och jag saknar henne så mycket nu. Snart snart kommer hon och firar nyår med oss... Lyckan är total... 

 

Dagens måste:

Byta till vinterdäck är ett stort MÅSTE just nu men turligt nog har jag fått tid till i morgon... Det får duga...


Dagens mest spännande:

Lilla kattmamman har nedkommit med fyra ungar. En av dem klarade sig inte men de tre övriga mår bara bra. Kanske finns en liten katthona till oss där... annars får vi vänta till nästa kull som kommer i mellandagarna :)


Dagens irritation:

När ska NCC lägga den där j-la asfalten på vår uppfart så att vi slipper allt grus i huset??!!!


Nej, det får räcka för mig. Jag ska upp tidigt i morgon och har en del ärenden att uträtta sedan ska jag ägna resten av veckan till att rensa och röja på kontoret. Där har vi slängt in allt bröte som vi inte vet vart vi skulle göra av men nu skall vi till det blågula varuhuset på söndag och handla lite (mycket) nytt och då ska det vara fint därinne så att var sak kommer på sin plats. Dessutom ska älskade söstra mi med familj sova där under nyår och då ska det vara finare än fint. Så det är bara att sätta på sig de stora handskarna och röja och rensa...


Puss   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards