filoZophie

Alla inlägg den 7 december 2011

Av Zophie - 7 december 2011 14:44

Ja ja, jag vet att jag börjar bli lite klyschig här... alla andra kör med dagens outfit, veckans hetaste, dagens tips och så vidare men just idag känner jag att jag bara måste få tipsa lite.


Jag och min make har nämligen varit och lunchat. Idag var ju nämligen dagen då min lille bil skulle få nya skor och det tar ju ett tag med däckbyte, hjulbalansering och allt vad det kan vara och då passade vi på att smita in på ett litet hak vi fått tips på och som vi smatidigt läst om och var lite nyfikna på. Stället vi hamnade på heter något så fyndigt som Taco Hej och är ett ställe som serverar... TACOS så klart. Ja, där fins burritos, enchilladas och allt annat du bara kan tänka dig och eftersom jag är en taco-älskare av stora mått så var det nu äntligen dags.

Själva stället är egentligen otroligt litet med endast fyra bord men det är ju mest hämtmat så det kändes ok ändå. Vi valde dock att sitta ner och äta.

Maken beställde enchilladas och jag beställde nachotallrik så kunde vi dessutom smaka av varandra. Mina nachos var kanongoda. Mycket mat, sallad, färs, nachochips, massor av ost och två olika och otroligt goda dipsåser. Makens enchilladas var även de mycket gott. De var lagom starka, ostiga med salladstillbehör och även där två hemlagade såser.

Jag som verkligen är tacoälskare blev verkligen INTE besviken och jag kan varmt rekommendera er som är i eller åker genom Halmstad, att stanna till på åttingstigen och besöka Taco Hej. Det är väl värt ett besök tycker jag. Dessutom har de otroligt trevlig personal och det gör ju inte saken sämre. Är du glutenintolerant, vegetarian eller laktosintolerant är det inga problem, säg bara till, personalen har koll och har är de tveksamma så frågar de dig och så löser man det tillsammans.


Så idag kör jag med veckans tips: Taco Hej på åttingstigen i Halmstad är värt ett besök i alla lägen, inte bara för tacosälskare som jag...

Tyvärr och ett litet minus här, har de ingen hemsida men vill man ändå hålla lite koll så finns de på FB och då hittar ni dem HÄR!!!


Jag kan bara säga ENJOY! För efter ett besök här så mår man riktigt gott.


Puss   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards