filoZophie

Alla inlägg den 10 december 2011

Av Zophie - 10 december 2011 21:53

Idag har varit en riktigt härlig dag. Visserligen brukar jag inte vara så nöjd när klockan ringer en lördagmorgon och speciellt inte om det blev en flaska vin på fredagskvällen men idag riktigt studsade jag upp ur sängen... Nja, studsade gjorde jag kanske inte men jag gick faktiskt upp utan gnäll och gnöl för jag visste ju att jag skulle bli hämtad klockan 10 och jag hade verkligen sett fram mot denna dagen länge.

Idag var nämligen dagen för det årliga julpysslet   .


Det är ett gäng tjejer som har träffats i flera år inför varje jul och så julpysslar de tillsammans. De senaste åren har jag fått följa med och detta året skulle vi dessutom vara hos en av tjejerna som bor (nästan) mitt ute i skogen. För dem som tappat julkänslan lite var detta sista chansen att verkligen komma i stämning och jisses vad kul det var detta året. Personligen kan jag tycka att det tidigare år har varit lite si och så med engagemanget hos vissa av deltagarna men denna gången var en hel del av dem utbytta mot nytt folk och denna gången var en av de trevligaste jag varit med om... om inte DEN trevligaste.


Tjejen vi var hos hade eldat upp i vedspisarna och kaminen och hon hade kokat risgrynsgröt och bjöd på vörtbröd och skinka. Glöggen var hemgjord precis som lussebullarna och det bjöds även på pepparkakor, must och clementiner. Stämningen var verkligen på topp och vi pysslade, skrattade, myste och hade det så trevligt och avslappnat. Jag kan i alla fall säga att julstämningen hamnade högt i min bok och nu går jag här hemma och njuter av eftersviterna av dagens pyssel. Jag spelar julmusik, slänger ett öga på nobelfestligheterna på tv och fixar och donar här hemma.


Julpysslet för de flesta av oss, ja för att inte säga alla, var tillverkandet av årets julkort. Jag är ganska nöjd med min utkomst av dagen då jag kom hem med 12 av de 17 kort som skall skickas. Visst är det roligt att tillverka kort i allmänhet men det blir än roligare i sällskap. Dessutom får man så mycket tips och ideer och kan låna material av varandra. Jag hoppas verkligen att det blir en fortsättning på denna traditionen och att vi kör en repris rakt av nästa år.


Men om ni nu ursäktar mig så ska jag tillverka de sista korten....

Kanske dyker det upp en bild eller två på några av dem under de kommande dagarna...


Att något sker i morgon är dock inte troligt för då bär det av till det stora blågula varuhuset för lite inköp av nödvändiga möbler... Alltid lika trevligt att spendera pengar   .


Puss   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards