filoZophie

Alla inlägg den 5 januari 2012

Av Zophie - 5 januari 2012 16:34

Ja, idag blir jag en riktig härmapa...

Alla andra diskuterar ju nyårslöften och förhoppningar inför det nya året så då tänkte jag att jag inte ville vara sämre :)


Därför tänkte jag fråga er vad ni har för löften såhär på det nya året?

Ska ni smala och slanka?

Ska ni träna mer?

Ska ni bestiga ett berg eller ska ni äta mindre ost?


Ja, jag kan inte låta bli att undra vad just ni, mina läsare, ger för löften... OM ni ger löften...

Och jag kan inte låta bli att undra över vilket nyårslöfte som är det allra vanligaste?

Kan det vara att man lovar att sluta röka?

Eller kan det vara att just gå ner i vikt?

Eller ÄR det rent av så att de flesta lovar att träna mer?


Jag är faktiskt lite nyfiken...


Själv har jag inte avgett några löften i år.

Nope, det är helt sant. I flera år tillhörde jag den där kategorin människor som lovade och lovade, allt från att sluta röka (vilket jag gjorde när jag blev gravid första gången) till att jag ska träna mer (vilket jag tog tag i under sista kvartalet förra året och nu håller på) till att gå ner i vikt... vilket jag också gjort... både en och två gånger :P


I år har jag (med vetskapen om att jag verkligen behöver tappa i vikt) lovat mig att inte lova en massa saker jag inte kan hålla. Jag har däremot sagt till mig själv att jag måste försöka göra detta året till ett år i sundhetens tecken. Eftersom rökningen inte längre är en issue... inte heller träningen så är det ju främst vikte som borde vara ett löfte men jag vet att det inte funkar för mig att lova att jag ska gå ner x antal kilo för jag blir bara besviken på mig själv om jag inte levererar. Därför har jag istället "talat om" för mig, inte lovat, att jag ska göra detta året till ett av mina sundaste år.

Förhoppningsvis går jag ner i vikt men gör jag inte det så är det inte längre en katastrof bara jag blir sundare än vad jag är idag.

Jag hoppas ni hänger på uppmaningen om att detta ska bli ett sunt år och utmanar er alla att ta tag i det här med sunda vanor... Det är alltid bra att vara sund och frisk eller hur ;)


Så nu kör vi.. och jag börjar denna dagen med att... beställa pizza till middag.

Jo, det är faktiskt sant. Sunt? Nja, kanske inte ur kalorisynpunkt men då det är våra bästa vänner som bjuder in oss till pizza kväll så ser jag det som mycket sunt att umgås med våra vänner...

Och ärligt talat...

Det är låååååååångt till badsäsongen ;)


Puss   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards