filoZophie

Alla inlägg den 6 januari 2012

Av Zophie - 6 januari 2012 00:33

Jag har en vän...

Jo, jag lovar... en till...

Och denna vännen är också högst levande och utanför min egen kontroll...

och nej, hon heter INTE Mollgan...

Hon heter Magdalena och ibland är hon klokare än många andra jag känner...


Ja, nu är det ju så att hon är otroligt lastgammal, en riktig kärring. Hon har säkert löständer, lever på havregrynsgröt och klipper kuponger för kattmat... i det verkliga livet där många mellan 16-25 åringar bor...

Men hon har ÄNDÅ lyckats med konststycket att bli gästbloggare hos Magdalena Graaf, läs HÄR, vilket tyder på att hon inte är kattskit utan faktiskt har något att säga.

Vill ni bara läsa mer kommer jag länka henne från min egen sida så teskedsmamma hon är.


Hon är inte bara en trevlig prick, en god mor och bullmamma (trots intoleranser och bokstavskombinationer!) utan även precis den hon utger sig för att vara.  

Hon hymmlar inte, spär inte på, skryter inte och låtsas inte vara något eller någon hon inte är. Hon är rak, ärlig och ibland brutal (men då för att man faktiskt behöver höra sanningen). Hon är inget red pill or blue pill, hon är TAKE THE FUCKING PILL! Och just därför gillar jag henne och det hon står för och skriver.

Jag kan inte säga att jag alltid håller med henne, jag kan inte säga att hon är min bästa vän, jag kan inte säga att jag vet vart hon står i politiska frågor (även om jag tror att hon är genomgrön;P) men jag kan säga att jag alltid gillat henne. Vi träffas sällan, "umgås" mer på FB än i verkliga livet MEN det är också en form av vänskap. Och jag GILLAR henne och den vänskap jag har med henne... även om jag ibland kunde önska att jag kunde insupa mer av hennes klokheter än vad jag gör...

När jag läste hennes krönika hos fröken Graaf, så blev jag än mer säker på min sak... Teskedsmamman har en länk hos mig... forever...


Och ska jag vara ärlig... bland det roligaste i hela krönikan är de personer som kommenterat den.... som det LYSER igenom vem som säger si och vem som säger så   .


Puss på dig Teskedsmamma, vi är många som är stolta över dig och tackar dig för dina tankar och åsikter som kanske kan väcka debatt i ett hett ämne... och från mig bara...


Puss     




Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards