filoZophie

Alla inlägg den 7 januari 2012

Av Zophie - 7 januari 2012 22:08

Nej....

Ärligt talat är jag inte intresserad överhuvudtaget.

Jag skiter rent av om vi förlorar eller vinner....

Men visst är det roligare om vi vinner :)

Jag är nog en smygsportare...

Jag gillar inte sport.

Det tar för mycket tid, det är skrikigt, skränigt, jobbigt och för mycket ryggdunk (läs "tjenamnnenduochjagduvetattvibarakanvarasammalagärs
åbrafan").

Jag fixar inte ytligheten.

Att stå  inför svenska folket och ta emot jubel... när man missat flera mål, släppt in desto fler och haft ett oerhört (bitvis osportsligt) beteende... Nope, det är inget för mig.


Jag gillar när man är ärlig, sportslig, inte bryr sig om vinst eller förlust utan bryr sig om att man haft kul på vägen och gjort det ärligt...

DET tycker jag borde vara en självklarhet i alla sporter.

Mitt äldste troll spelar fotboll. Det är INTE gratis med avgifter, kläder, skydd med mera. Jag har sagt att det är ok så länge han tycker att det är roligt. Den dagen han tycker att det är trist så SLUTA då!

Jag tycker inte att det ska vara en massa krav, obligatoriska träningar fyra dagar i veckan med mera när man är 10 som mitt äldsta troll är. Inte ens när man är 18 tycker jag att det är ok att man bara fokuserar på pengasiffror... Ska man sporta så ska man göra det för att man tycker att det är kul.

Det är min åsikt.

Det är min tanke.


Vad tycker du?

Hur hårt pressar du ditt barn?

Var tycker du går gränsen?


Intressant fråga....

Intressanta tankar...

Ser fram mot era...


Puss   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards