filoZophie

Alla inlägg den 8 januari 2012

Av Zophie - 8 januari 2012 22:15

TÄVLING :)

Denna gången är det hos underbara MissVivi man kan vina ett finfint och mycket hemligt paket. Jag som verkligen är nyfiken i en strut kan ju inte låta bli ;)

 

Jag tävlar hos Missvivi om ett hemligt paket

fyllt med en massa nödvändiga och onödiga saker!

Gå in här och tävla ni med !


Puss   

Av Zophie - 8 januari 2012 21:09

Jo jag bara måste får berätta... Idag har jag haft en riktigt rolig dag...

Jag har varit på mitt livs första auktion. Jo, så är det och jag måste säga att det var precis som jag föreställt mig. Man fick först titta runt och kolla om det var något man var intresserad av och så fick man anmäla vad man kunde tänka sig och fick ett nummer. Timmen senare satte autionen igång och autionsutroparen var en trevlig och otroligt rappkäftad man i sina bästa år...

Det jag sett på tv innan om autioner bekräftades i samma sekund som han satte igång och ropa ut sakerna och jag hade ett helt sjå med att hänga med och hinna höra vad han sa.

"Härharjagettskåpdetärvärt500kronorharjagfemhundrak
ronorharjagfyrahundrafemtiofyrahundrafemtiofårjag

fyrahundrafyrahundrajagharfyrahundrafårjagfyrahund
rafemtio..."


Ja, det var helt galet så snabbt det gick och jag förstår att folk kan bli helt bortkollrade i stridens hetta eller vad man ska kalla det. Själv hade jag och maken en upplagd strategi, vi hade två objekt att titta och eventuellt buda på och vi hade priset bestämt...

När våra objekt kom så började auktionutroparen med sitt tugg och jag fokuserade stenhårt på vad han sa men inte fasiken hamnade han på det bud vi hade tänkt oss, nej det var självklart någon som var framme och bjöd högt, en annan bjöd över och sedan var kriget igång... Jag och maken tittade på varandra och fnissade lite men höjde inte vårt nummer en enda gång för budet började så långt över vad vi hade tänkt ge...


Men det var riktigt roligt och jag förstår dem som helt plötsligt står där med en massa saker och undrar hur hände detta? det är otroligt lätt att ryckas med och börja buda på saker man kanske inte ens vill ha eller behöver men jag tror också att om man har en klar och uppgjord strategi och håller den så kan man göra riktiga fynd.


Jag kan ju ärligt säga att jag ser fram mot nästa auktion men jag tänker nog inte gå på något utan maken för jag kände hur det kliade i fingrarna flera gånger bara för att något var lite snyggt eller fint...


Men kul var det och jag är en erfarenhet rikare. Nu återstår att se om jag skulle kunna hålla mig i skinnet om jag verkligen drogs in i ett budande på något jag verkligen vill ha...

Men det får vi se vid ett annat tillfälle :)


Puss   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards