filoZophie

Alla inlägg den 9 januari 2012

Av Zophie - 9 januari 2012 22:33

Ja, så var det med det.

Julen är förbi.

Nytt år påbörjat.

Ledigheten är slut.

Loven är över.


Idag börjar den vanliga vardagen för mängder med människor. Själva har vi haft ledigt idag, första skoldagen började med studiedag. Tja, vad ska man säga.

Blev julen, nyåret och loven som ni trodde att det skulle bli?

Har ni njutit av fritiden (om ni haft någon) och har ni sugit ur det sista av den gottiga ledigheten?

Själv står jag ju till arbetsförnedringens förfogande så jag känner inte av det så mycket mer än att det ska bli skönt att faktiskt komma in i rutiner och fasta tider igen. Mina troll har verkligen sugit ur det mesta av hela ledigheten och nu börjar alvaret igen... det blir nog tufft så här den första veckan och därför känns det ganska skönt att den bara är fyra dagar lång. Och visst, även om jag officiellt står till arbetsmarknadens förfogande så har jag ju att göra.

Ett företag startar inte sig självt och det är mycket att göra, kolla, tänka på och förbereda. Ligger man dessutom i fejd med bolagsverket så kan ni ju räkna med att datorn och mailboxen används flitigt.

Idag är i alla fall (vad jag hoppas) de sista papprena skrivna och ivägskickade och nu kan jag bara vänta...igen...


Men det är ändå vansinnigt skönt att få vardag igen, det enda jag tycker känns jobbigt är att det är hela sexton veckor innan det är någon form av ledighet igen... Ja, vi har ju alltid sportlovet emellan men det är ju inte alla som kan ta ledigt då... även om jag faktiskt kan :/

Dessutom måste jag inventera våra föräldradagar... Mitt yngste troll fyller ju 6 i år så jag har bara ett och ett halvt år kvar att plocka ut de dagarna på om vi nu har några kvar... Kanske dags att börja styra upp den ledigheten tillsammans med min make...


Nej, i morgon blir det till att sätta sig ner och skriva en "att-göra-lista" samt göra matschema för denna och nästa vecka... Någon ordning får det väl vara även på en parasit som mig ;P


Puss   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards