filoZophie

Alla inlägg den 10 januari 2012

Av Zophie - 10 januari 2012 10:03

Sitter här hemma, åter i vardagen.

Maken är på jobbet, lilltrollet på dagis och stortrollet i skolan.

Jag sitter ensam.

I högtalarna dånar julmusik för fullt.

Solen är uppe sedan länge men jag VÄGRAR släcka julgransbelysningen och julstjärnorna. Inte heller ljusstakarna är släkta och jag har både doftljus och värmeljus tända... samtidigt överväger jag att tända en brasa.

Jag sitter här och väntar på att den lokala tidningen ska höra av sig, det var tänkt att de skulle skriva ett reportage om vårt hus idag. Klockan 10 var sagt... men man vet ju hur det är med journalister :/


Och själv bara njuter jag av stillheten... alla ljusen... musiken...

Jag vill inte att julen ska vara över, jag vill ha mer.

Nej, snö, regn, rusk, blask och annat är jag gärna utan men allt det andra. Värmen, musiken, ljusen, glädjen, friden och kärleken... kärleken i överflöd hör julen till... och jag vägrar släppa taget.

Släkt och vänner har deklarerat att "nu åker granen", "ja, vi slängde ut julen i går" och så vidare men jag vägrar. TjugondagKnut dansas julen ut... inte en sekund tidigare.

Amaryllisen har jag skurit av och stoppat i vas, clementiner ligger ännu framme, julgodiset är inte helt slut och allt det mysiga som hör julen till får stanna kvar hos mig, hos oss ett litet tag till. Julkorten är ännu framme, farmors halmhjärta hänger fortfarande i fönstret och den varma stämningen och kärleken...

Ja, den har vi ju året om   .


Puss   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards