filoZophie

Alla inlägg den 11 januari 2012

Av Zophie - 11 januari 2012 13:06

Jahapp, då var den andra vardagen efter jul-, nyår- och lovhelgerna här.

Dag 2 bjuder inte på något speciellt över huvudtaget och det är jag såååååå glad för.

Tanken var att jag skulle sprungit lite ärenden även idag, precis som igår, men jag ska ärligt säga att jag efter alla dessa helger och lov är helt färdig. Så färdig att jag efter att ha kört barnen till dagis och skola faktiskt fick gå och lägga mig en stund till eftersom huvudvärken kom smygande under frukosten och sedan bara smällde till i bakhuvudet :(

Men nu har jag sovit en liten stund och är på benen och pigg och glad igen.

Snart bär det iväg för att handla och sedan ska jag hämta en sockerskål som jag fyndat på loppis...

Jag ääääälskar loppis, jag tycker att det är urroligt att botanisera bland alla fina saker och fundera över deras historia. Jag hade ju ett loppisärende till... fast det kan vänta till i morgon...


Jag tycker att hela grejen med loppis är så underbar. Den enes lump är någon annans skatt. Den tanken tilltalar mig otroligt mycket. Nu är det i och för sig så att jag mest köper, till min makes förtret, men jag ska bli bättre på att sälja av själv.

Jag har hittills fyndat en fin ljusstake från Cult, två fina små jackor till mitt hjärtebarn (min valda systers dotter alltså), fyra fina muggar från Designhouse Stockholm och två underbara ljusstakar avsedda för blockljus och mycket mer... Sockerskålen jag ska hämta idag är faktiskt också tänkt som ljusstake till ett blockljus men vi får se om det funkar...

Men tänk vad härligt att kunna finna en sak med en riktig historia bakom...

Jag har ju ganska så god fantasi (utom när bloggtorkan sätter in) och kan spekulera och fantisera länge kring ett föremåls historia...

Så nu ska jag nog hämta hem min sockerskål och fundera kring vart den kommer i från och vad den varit med om.


Puss   


Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards