filoZophie

Alla inlägg den 13 januari 2012

Av Zophie - 13 januari 2012 16:00

Efter dagens riktigt tråkiga händelse känner jag att jag behövde lite rolig input i livet och vad passar bättre än en rolig TÄVLING att delta i.

Denna gången är det en cool fotograf vid namn Sandra som lottar ut en fotosession via sin Fb sida:)

Det hade ju inte varit fy skam, så gå in och tävla ni också vet jag.


Tävlar gör ni HÄR.

Sedan måste ni ju gilla hennes sida och naturligt vis dela den också :)

Men vinner gör ni inte, för det gör jag ;P


Puss   



Av Zophie - 13 januari 2012 10:33

Jepp så är fallet, här hemma är det nu officiellt en sorgedag.


Under natten gick granen i backen och med den föll även min älskade julängel som suttit i toppen under alla år. Det kan tyckas ganska banalt att bli ledsen och förtvivlad (jo, jag har gråtit verkligen gråtit) över en liten sketen julgransängel men för mig var hon oerhört värdefull.


När jag precis träffat min blivande make och vi började närma oss vår första var vi på julskyltning på stan med goda vänner. Vi tog en tripp in på Åhléns och kollade runt lite. Jag hade nyligen flyttat in hos honom och vi skulle "jula" tillsammans för första gången. Jag hittade den vackraste av änglar men tyckte att hon var lite dyr (299:-) och valde därför att avstå. Sedan fortsatte vi vår lilla tripp runt stan för att kolla på resterande julskyltning. Min pojkvän försvann ett snabbt ärende och när han kom tillbaka överräcker han ett paket till mig. Jag trodde att det var en julklapp men han ville att jag skulle öppna den direkt. Jag gjorde som han sa och i paketet ligger min underbara julängel. Han tyckte att jag skulle ha den för att den gjorde mig så glad och för att jag tyckte så mycket om den... Det var bland det finaste någon gjort för mig och efter den dagen har min ängel suttit i toppen av granen varje jul för att påminna om glädjen och lyckan i att göra något för någon annan.

Den änglen har under alla år, för mig, representerat vår kärlek till varandra och att se den i tusen bitar slet verkligen mitt hjärta itu.


Jag har sökt hela förmiddagen på nätet men en likadan står inte att finna. Jag ska självklart försöka laga henne om det så ska bli ett evighetsprojekt men jag kommer vara lite försiktig. Skulle jag finna uppdraget omöjligt har jag nämligen hittat en kvinna på nätet som restaurerar gamla porslinsdockor. Skulle jag inte lyckas reparera min ängel kommer jag skicka henne till denna fantastiska docklagare... eftersom min ängel, för mig, är värd det.


Ja, ni kan tycka att jag är galen...

Excentrisk rent av...

Tokig...


Och visst kan jag hålla med... men det är värt det om jag får min ängel hel igen...

Önska mig lycka till.


Puss

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards