filoZophie

Alla inlägg den 25 januari 2012

Av Zophie - 25 januari 2012 18:44

Jo, men god afton mina vänner.

Väcker rubriken nyfikenhet?!


Nja, nu är det ju så att jag inte har fiskat efter kändisskap direkt men visst har jag nu fått mina berömda femton minuter i rampljuset och detta inte mindre än två gånger på en vecka... Det finns KÄNDISAR som inte fixar det   .

Nu är det ju så att det mesta låter bättre än vad det är och så är det även i mitt fall. Det började faktiskt redan när vi köpte tomten vi nu byggt vårt fina hus på och fick reda på att tomten sanerats av kommunen. Varför då, blev ju den följande frågan och sedan dess har jag varit lite nyfiken på tomtens historia och jag har försökt luska lite utan att komma någon vart. Jag kontaktade då vår lokala tidning och bad om hjälp eftersom jag vet att de haft en artikelserie om olika adresser i staden. Förfrågan resulterade i ett mittenreportage i tidningen med inte bara uppgifter om tomtens tidigare historia utan även lite om mig, med bilder på mig och huset, och om mitt nystartade företag.

Mycket roligt... på båda fronterna.


Dessutom fann jag en efterlysning förra veckan att lokalradion sökte folk till ett debattprogram. Jag tyckte att det hela lät mycket intressant och efter lite tips och frågor så mailade radiovärden till mig och vi språkade lite kring detta vilket väckte mitt intresse ännu mer. Jag fick frågan om jag ville ställa upp och visst ville jag det...

Ni som följt mig ett tag vet ju att jag tänker och tycker i många olika frågor eller hur   . Således har jag i dag varit med i lokalradion, i något som kallas Relationspanelen, och tillsammans med två andra härliga tjejer (och en lika go programledare) diskuterat ekonomi i relationer. Och här måste jag säga att det var riktigt roligt och vilka härliga, trevliga och smarta tjejer jag fått vara med. Fast jag får nog tillstå att bland det trevligaste var nog lunchen efteråt som inmundigades tillsammans med en av de andra tjejerna i panelen på närbelägen restaurang. Jag ser verkligen fram mot att, förhoppningsvis, få möjligheten att göra detta varannan onsdag, som är tiden då Relationspanelen sänds. Och jag ser VERKLIGEN fram mot att få tillbringa mer tid tillsammans med dessa underbara tjejer som utgör stommen i panelen.


Idag är en sådan dag då jag bara mår så bra och det känns som om jag skulle behöva skrapa en lott... och vem vet, det kanske jag gör också...


Puss   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards