filoZophie

Alla inlägg den 29 januari 2012

Av Zophie - 29 januari 2012 20:58

Pust och puh...

Idag har varit en helt ok dag faktiskt. Det är inte klokt så mycket piggare och gladare med lite smärtstillande i kroppen... Men tro inte att bihåleinflammationen är borta, nej då. Feber på närmare 39 grader i morse och lagom pigg var jag då. Men som sagt, med lite smärtstillande, nässpray och rinhexin blir livet mycket roligare...

Så jag åkte och handlade, kom hem och plockade undan lite och började förbereda lite i alla fall.

Klockan 13 kom tjejerna och sedan satt vi och bubblade och uppdaterade oss på vad som hänt i våra liv innan det var dags att byta böcker...


Jag kanske ska förtydliga för er som inte känner till bokbytarklubben.

Vi är ett gäng tjejer/kvinnor, ungefär 7-8 stycken, som träffas varannan var tredje månad för att fika umgås och byta böcker. Vi har med oss ett gäng pocketböcker som vi läst, lägger ut dem på ett bord och sedan skriver vi lappar från 1-7 (just nu är vi sju stycken, en vakant plats) så vi vet i vilken ordning vi ska välja. Vi berättar sedan lite om den av böckerna vi läst som var favoriten och sedan är det bara att välja. Man går hem med lika många böcker som man kom med och sedan är det bara att läsa, läsa till nästa gång.


Ibland blir det dock så att endel tar med sig fler böcker än de går hem med så jag har haft en hel del böcker här som ingen velat kännas vid så idag hade jag med mig 10 böcker men tog bara två. Vi har också börjat rensa ut lite av de böcker som de flesta av oss läst... Men det är så roligt och ett billigt sätt att få läsa en massa bra och nya böcker...

Idag fick jag med mig dessa två:


 


Så nu ser jag fram mot en hel del rolig och spännande läsning. Självklart kan jag komma med en liten reccension senare om så önskas.


Nu tänker jag snart gå och lägga mig. I morgon hägrar ett besök hos tant doktor så att jag blir av med min dumma bihåleinflammation och så ska även ett akutmöte tillsammans med Röda Korset avklaras.

Så god natt mina vänner och dröm vackra drömmar.


Puss   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards