filoZophie

Alla inlägg den 7 februari 2012

Av Zophie - 7 februari 2012 11:33

Nej, det kan jag konstatera en dag som denna.

Jag var ABSOLUT inte en pingvin i mitt förra liv. Det räckte att sticka nästippen utanför dörren idag för att konstatera att det verkligen inte är min årstid. Det är inget fel på vintern, det är det absolut inte. Men det är liksom bara så... kallt...

Jag gillar inte kyla. Det funkar på vintern, över jul och nyår, men sedan vill jag ha tillbaka värmen. Då vill jag ha vår och sedan en lång härlig sommar. Jag kan nog konstatera att jag bor i fel land, jag skulle bott i Turkiet eller på Cypern eller något. Jag älskar verkligen värme, sol, bad och långa sommarnätter så jag tycker inte att livet är så roligt just nu... Jo, det är klart att livet är roligt nu när vi fått lilla Essi men jag önskar bara att våren kunde göra entre snart.


Därför blev jag ganska glad när vädernisse sa att det kommer bli varmare framåt helgen... Exakt vad han menade med varmare vet jag inte riktigt dock, kanske att det "bara" skulle vara 10 minus istället för som nu, 15 minus *hutter hutter*

Nej, ge mig sol och värme, ge mig sommar, blå himmel och ljumma vindar. Jag KRÄVER värme.

Tyvärr kommer vi inte heller komma iväg till vårt älskade Turkiet i år eftersom vi har nybyggt hus och en liten söt Essi Prinsessi som vi inte vill lämna så personligen hoppas jag på en riktigt härlig sommar med kanonfint och varmt väder...


Vad tror ni, tror ni det blir fint väder i sommar???

Och när tror ni sommaren kommer göra sitt antågande i år???


Jag hoppas i alla fall på riktigt snart ;)


Puss   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards