filoZophie

Alla inlägg den 8 februari 2012

Av Zophie - 8 februari 2012 16:43

Vad säger ni?!

Det hade varit så roligt att få träffa en del av er i verkliga livet :)

Ett par av er har redan anmält er och det ser jag verkligen fram mot men det finns ju fler där ute...

Varför inte göra slag i saken och ha en liten miniweekend på den Halländska landsbygden med god mat, spa och trevligt sällskap. Kom igen nu, anmäl er ni också :)



Jag hoppas vi ses.


Puss   

Av Zophie - 8 februari 2012 09:43

Idag är jag en mycket glad kattägare.

Efter att ha hört om diverse skräckhistorier gällande priser och brist på samarbete när det gäller kattförsäkringar så har jag idag talat med Essis försäkringsbolag. Ja, självklart gjorde jag så att jag ringde runt och jämförde priser först och de som var billigast var faktiskt Agria. Detta bolag har jag hört  mycket om och kanske inte direkt av det mest positiva slaget.

Det började inte så bra, när jag via deras sida inte ens kom till punkt tre innan jag körde fast, så jag beslöt mig för att ta tjuren vid hornen och ringa i stället.

Sagt och gjort, ring ring!!!

Jag fick tala  med en mycket trevlig tjej. Hon var otroligt serviceminded och trots att jag inte hade tillgång till alla uppgifter hjälpte hon mig genom varje steg i alla fall. Hon menade på att det viktiga var att vi fick lilla Essi försäkrad och sedan kunde vi komplettera ansökan i efterhand. 

Jag har till exempel inte fått mitt medlemsnummer i Nordiska Rexringen ännu, inga problem meddelar hon, det kan vi lägga in i efterhand.

Jag har inte fått stamtavlan ännu då den inte kommit från SVERAK och därmed har jag inte Essis reg nummer, inga problem det lägger vi in i efterhand när du får den.

Hon menade också på att om jag väljer att lägga in försäkringsbetalningen som autogiro så kommer jag hinna få både reg nummer och medlemsnummer innan betalningen går igenom och då hinner vi ändra.

Ja, hon var så trevlig och så serviceminded. Jag ville även inräkna avelsförsäkring på Essi då tanken är att ta en eller ett par kullar på henne men det tyckte tjejen från Agria var onödigt. Det räckte att lägga in det lagom till Essi blev könsmogen och jag verkligen funderade på att ta en kull, då kunde man lägga in avelsförsäkringen också, fram tills dess var det ju bara onödigt att betala extra för den...

Mycket trevligt.

Jag kände mig verkligen trevligt bemött och jag är mycket glad och tacksam för att tjejen jag talade med, delade med sig av sin erfarenhet och kom med lite tankar, tips och råd.  Det är ju inte alltid så lätt att veta allt när man aldrig suttit i denna sitsen förut. Att hon dessutom, i slutet av samtalet när allt är klart, önskar mig lycka till och hoppas att det går bra med vår lilla familjemedlem, jag då blev jag extra glad. Det kostar så lite i tid och energi att visa lite extra värme och jag tycker att denna tjej ska ha all heder för att hon i detta fallet skötte sitt jobb med känsla, värme och omtanke. Vad jag än hört om Agria tidigare så är allt det som bortblåst och jag kan inte annat än rekommendera detta bolag.

Det är heller inte första gången jag fått detta trevliga bemötande, redan när jag ringde och frågade efter priser på kattförsäkringar för några veckor sedan, var Agria det bolaget som var mest tillötesgående och som hade den trevligaste personalen att prata med och ställa frågor till.


Så dagens rekommendation, om man ska teckna en raskattsförsäkring, blir att välja Agria.


Puss   


Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards