filoZophie

Alla inlägg den 12 mars 2012

Av Zophie - 12 mars 2012 23:22

Jisses, vad kan man säga...

Lika lycklig som jag var i går lika frustrerad är jag idag.

Idag fick jag ett samtal från mitt äldsta trolls gymnastiklärare, min stora och snälla trollunge hade åkt på stryk i skolan.

Det hände under gymnastiken.

De hade haft lite tävlingar, mitt troll hade ställts mot en annan pojke och det blev oavgjort mellan dem. Läraren som var domare avkunnade resultatet och den andre pojken blev mycket upprörd och arg. Min trollunge, som alltid ska vara så förståndig, förklarade för pojken att det inte var någon ide att bli arg, det var ju redan dömt och avklarat, det blev oavgjort punkt slut.

Detta fick tydligen den andre pojken att se rött för han flög på min trollunge så han dåsade i backen, sedan fick han något slag och sedan stoppade den andre pojken in sina fingrar i min trollunges näsa och slet rätt upp... Självklart började det blöda och min trollunge som är otroligt snäll... jo han är faktiskt det... ville inte ge tillbaka... han tycker ju att man inte ska slå dem som är mindre och den andre pojken är huvudet kortare än mitt troll och dessutom anser han att man inte ska slåss, speciellt inte kamrater så han fick bara ta emot och skydda sig så gott det gick... Nu var ju läraren på plats snabbt och slet väck den andre killen men ändå... Någon ursäkt har inte min son fått och något samtal från den andre pojkens föräldrar har inte mottagits här hemma...


Jag har självfallet pratat ordentligt med min son om detta,  jag har frågat, pratat och luskat efter hur han mår. Han säger att han mår bra, att han har ont i näsan men att han är okej. Jag märker dock på honom att han funderar och är lite förvirrad och lite ledsen. Jag tror att han inte riktigt kan greppa att hans kompis gav sig på honom... och han förstår nog inte riktigt varför... När jag försökte prata lite med honom om han visste varför den andre pojken gjorde så här sa han bara att pojken har lite problem med att han blir arg ibland och att han då kan slåss... Detta gjorde mig skräckslagen. Hur kan en elvaåring tycka att den förklaringen till ett beteende är okej?!

Det är aldrig okej att ta till nävarna i en konflikt.

Nej, jag har mailat min trollunges lärare och krävt ett agerande och klargjort att om det händer igen så blir det polisanmälan. Det spelar ingen roll att pojken bara är 11 år, en polisanmälan kanske kan få soc eller någon annan att agera så att den här pojken kan få adekvat hjälp. Varken pojken eller hans omgivning kan må särskilt bra av detta agerande... Suck!


Nu ska jag titta till mitt troll, stoppa om honom, klappa och pussa på honom och tala om för honom att han är den bäste och mest fantastiska trollungen i världen. Han sover nog djupt men jag vill göra det ändå.


Puss   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards