filoZophie

Alla inlägg den 15 mars 2012

Av Zophie - 15 mars 2012 22:02

Jag ville bara säga tack.

Tack till alla er som på bloggen och Facebook kommenterat och stöttat mig och familjen när det gäller mitt äldsta trolls lilla incident i måndags. Ni som är nyfikna kan ju gå in och kolla måndagens inlägg HÄR och ni andra som vet vad det gäller kan bara fortsätta läsa   .

Det känns skönt att höra alla fina saker ni säger och det värmer att så många bryr sig.

Jag kan dock meddela att jag nu pratat med pojken och även hans föräldrar. Det hade varit lite mycket med att få rätsida på vad, när, hur och varför i deras familj och klockan hade blivit mycket, av den anledningen väntade de med att höra av sig. De kontaktade mig dock tisdag fm och de kom sedan hem till oss sent på eftermiddagen i tisdags. Pojken som gett sig på min trollunge hade med sig blommor till honom och bad om ursäkt och det syntes på honom att han verkligen var ångerfull. Jag skickade upp dem att leka och spela lite och så tog jag en kopp thé med föräldrarna. Vi hade ett långt och bra samtal och de stannade i två timmar faktiskt.

Vi var helt överrens om att beteendet var helt oacceptabelt men samtidigt fick jag också en förklaring till vad som utlöser beteendet och varför.

Detta är nu ett avslutat kapitel men samtidigt kommer jag inte att stilla sittande se på när stimmet, buset och otryggheten i klassen fortgår. På måndag har jag ett möte med rektor och skolsköterska och nu kräver jag svarpå vad de har tänkt sig. Stämningen i klassen har varit mycket jobbig i flera år och nu får det räcka, nu måste åtgärder sättas in så att alla elever kan tillgodose sig den utbildning de har rätt till.


I will keep you posted  .


Puss   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards