filoZophie

Direktlänk till inlägg 26 mars 2012

Nu är det nya tider :)

Av Zophie - 26 mars 2012 14:21

Jo men visst är det så. Ny tider och nya utmaningar.

Att vi slagit om till sommartid hoppas jag ingen har missat för då var ni nog väldigt tidiga i sådana fall.

Själv har jag haft en helt underbar helg även om det har varit lite mycket av allt tycker jag. Det blev en härlig fredag som bjöd på en liten tur mitt in i landet. En nätt liten resa på ungeför 25 mil tur och retu blev det men jag hade maken som sällskap så det var ändå en behaglig resa. Vart jag var och vad jag gjorde.... ja, se det blir ett helt annat inlägg kanske   .

Fredagkväll tillbringade jag sedan tillsammans med mina trollungar, mina föräldrar och min syster hemma hos mina föräldrar och det blev mycket god mat, mycket god stämning och mycket gott vin. Vi hade en så mysig kväll att jag önskade att den aldrig skulle ta slut... men det gör ju alla kvällar och sent sent kröp jag ner i sängen, glad och nöjd. Lördagen bjöd på släktbesök. Mina små troll har ju inte sin farfar i livet och frågorna blir ibland många och långa och jag och maken kan inte alltid svara på dessa små frågor. Därför var det mycket trevligt att få besök av makens faster som kunde svara på alla diverse frågor som trollungarna kunde tänkas ha. En liten tripp till kyrkogården för att hälsa på farfar och tända ett ljus hanns också med... att makens faster och farbor är mycket trevliga gjorde ju inte  heller saken sämre och vi lovade att bli bättre på att umgås med den sidan släkten också. Vi är ju väldigt bra på att umgås med min sida...

Lördagkväll bjöd på goda vänner, lite spagetti och köttfärssås och en hel del skratt framför tv´n. Vi var dock alla ganska trötta och kvällen avslutades ganska tidigt om ni frågar mig... och det gör ni ju eftersom detta är min blogg och ingen annans...

Söndagen blev lika uppbokade den. Lite tvätt, tvätt, tvätt och sedan iväg till svärmor för att äta lite våfflor. I alla år har vi firat våffeldagen tillsammans med svärmor. Hon bakar våfflor, fixar sylt, grädde, socker, kaffe och thé och allt vad det kan vara  men jag som envisas med att man äter våfflor med glass får stå för det kalla tillbehör själv. Detta är ingen direkt uppoffring tycker jag för då får jag ju vad jag vill ha i alla fall.

Hur äter ni era våfflor?

Vad ska det vara för sylt till?

Har ni sylt?


Tja, resten av kvällen bara tickade på och sedan vart det sängen och nu sitter jag här efter att ha utfört en hel massa tråkigt pappersarbete. Ingen sol har det blivit idag heller då jag verkligen har varit tvungen att ta tag i pappersarbetet. Men i morgon står en lång promenad på schemat och nog ska jag kunna klämma in lite extra sol också... bara till mig   .


Puss   

 
 
Ingen bild

Katta

27 mars 2012 09:44

När jag var barn åt vi våfflor med sirap på. Hur nyttigt som helst! Eller...

Zophie

27 mars 2012 22:36

Jag älskade sirapslimpa med sirap på, när jag var barn. Det var smaskens det... eller inte ;)
Kram

 
Vivi

Vivi

27 mars 2012 10:30

Tycker verkligen du ska unna dig en lång promenad idag för det är ju ganska fint väder ändå ...lite :)
Sedan i veckan får du sätta undan lite mer Filozophie tid, ngn tima varje dag eller i af varannan då du läser eller gör ngt annat trevligt bara för din skull! :)
Kramar!

http://www.missvivis.se

Zophie

27 mars 2012 22:37

Ska försöka lägga in detta i kalendern. En mil blev det nästan idag, hon tar musten ur mig den där Bee

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zophie - 21 april 2020 17:12

Here´s Zophie…. Hej bloggen, det var ett tag sedan. Var har jag varit, vad har jag gjort och varför övergav jag dig?! Relevanta frågor och ska jag vara ärlig måste jag säga att jag inte har något riktigt bra svar. Jag kan delvis förklara...

Av Zophie - 1 maj 2014 22:03

Jaha och hejsan kära bloggen. Sist jag skrev var det september 2013 och det som var tänkt som en nystart av både mig, jobb, bloggen och livet i sig blev ett totalt magplask. Tanken var att jag och en kollega skulle starta eget men det sket sig to...

Av Zophie - 9 september 2013 20:49

Jaha, idag var det dags igen. Något som legat i träda under en längre tid var det dags att inviga idag. På darrande ben stapplade jag in och tog plats. Nej, det var inte min första skoldag, det var första träningsdagen på evigheter. Nytt pass...

Av Zophie - 1 september 2013 18:00

Japp, så var det dags för ett litet boktips igen. Idag har vi haft bokbytardag igen och det var lika trevligt som vanligt. Denna gången var vi hos kära LaMor och bytte böcker. Jag hade med mig 5 böcker varav alla nästan var lika bra. En del a...

Av Zophie - 29 augusti 2013 10:19

Jaha, då har det inte blivit bloggat på ett tag igen. Denna gången ställer jag mig helt utanför dock och skyller på Telia, eller Felia som de skulle döpa om sig till. I två veckor nu har vårt nät strulat, jag inte bara nätet utan allt. Ingen tv, ...

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards