filoZophie

Alla inlägg den 27 mars 2012

Av Zophie - 27 mars 2012 22:40

Hejsan och godkväll kära vänner.

Hoppas dagen varit till belåtenhet och bjudit er på i alla fall lite sol här och var.

Här på västkusten har den lyst med sin frånvaro under min promenad under morgonen men desto snällare var den lagom till lunchen som övervägdes att därför intagas utomhus... men även om solen dök upp så tog den inte med sig värmen så det fick bli innomhus i alla fall.

Dagens lilla inlägg får faktiskt handla om bloggtorka och hur man kan lösa den   .

För visst har ni väl ändå drabbats av bloggtorka ibland. Är det bara jag som får de där stunderna av BLÄ ibland och verkligen inte vill fatta tag om tangenterna och få ner de där orden på bildskärmen?! Det drabbar mig titt som tätt till både min och, har jag förstått, er förtret. Jag har en bloggande syster och jag kan för mitt liv inte begripa hur hon kan klämma ur sig flera inlägg varje dag... jag hade fått noja. Jag tycker att kravet är högt ställt som känner pressen att klämma ur mig en talande text varje dag. Självfallet misslyckas jag ofta men ibland har jag mina ljusa stunder... som idag   .


Nej, men skämt åsido, jag tror att pressen är ganska stor på många bloggare och efter att ha bloggat i ungefär två år tror jag att jag äntligen har kommit på lösningen. Just nu är det inte de ultimata förutsättningarna för att skriva ett inlägg. Visserligen har barnen somnat men maken sitter och kollar på mitt favoritprogram på tv - SPORTEN - och JA, det var ett riktigt stort skämt för er som inte känner mig.

Är det något jag är totalt ointresserad av så är det sport i synnerhet, fotboll i allmänhet. Jag röstar för att man ger alla spelare en boll och så kan vi se hur det avlöper   .

Men nu var det inte det vi skulle prata om, det var lösningen på bloggtorka som var ämnet för dagen.

Jag sitter alltså med pressen av att klämma ur mig ett fyndigt inlägg samtidigt som maken hejar på, klappar i händerna, hurrar när rätt lag gör mål och svär när fel lag gör mål... (bara en sådan sak, hur kan det finnas ett FEL lag och ett RÄTT lag) ? Hursomhaver...

Hur gör man då när inspirationen tryter, irritationen växer i samma takt som pressen ökar och man helst av allt bara vill gå och lägga sig? Jo man gör helt enkelt som jag. Man sätter sig tillrätta vid bardisken i köket, fixar en god kopp thé (eller vin för den delen, vin fungerar alltid) och sedan pluggar man in sina snäckor i öronen och söker youtube på datorn, sedan är det bara att öppna bloggen i nytt fält samtidigt som man kan söka bäst man vill på youtube bland all fantastisk musik som gjorts och därgenom kan man låta sig inspireras.

Titta bara på mig, jag har avverkat fem låtar nu och inlägget är nästan för långt för att läsas    men bara nästan... För tillfället ljuder Captain Nemo med Dive i lurarna och det är en stor gilla på den, inspiration på hög nivå.

Så nästa gång du känner att blogglusten tryter, inspirationen är som bortblåst så sätt dig med lurarna i öronen och bara dröm dig bort och låt fingrarna göra jobbet. Ska jag vara ärligt har jag nog ingen aning om hälften av vad jag skrivit, det går liksom av sig själv... Samtidigt ska man ju sluta när man är på topp så nu säger jag stopp. Ha en trevlig kväll så hörs vi snart igen.


Puss   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards