filoZophie

Alla inlägg den 30 mars 2012

Av Zophie - 30 mars 2012 23:21

Nu är det påsk och ett långt påsklov väntar och allt jag kan säga är usch och fy...

Hela vår påskledighet börjar med en husvisning... av vårt hus!

Nja, visst är det så att vi har ett nybyggt hus och tanken är ju att vi ska bo här några år... men vill man få lite rabatter på huset kan man gå med på att man har visning på det. En bra tanke när man kalkylerar men en sämre tanke när man bott in sig i huset i 4 månader och allt är kaos och husfabrikanten meddelar att nu är det visning... Tja, bara att bita i det sura äpplet och fixa och trixa för allt man är värd och se glad ut. VISST, jag ska inte sticka under stol med att huset verkligen ÄR till salu... för rätt pris så klart   .

Men det är verkligen en hel massa fix och trix innan allt är klart inför söndag.

När man då känner sig sådär lagom stressad, vad gör man då?

Jo man sätter sig ner med ett glas vin och lyssnar på lite go musik på youtube... nej, det där andra funkar inte för trollet och maken använder min dator för att... tja... kolla på sådant där oväsentligt som sport och film och annat skräp...


Tja, det enda en kvinna kan göra i en sådan situation är att korka upp vinet, sno makens dator och köra blogg, youtube och FB på samma gång. Snacka om simultankapacitet.

Och här kommer vi till dagens bästa... Det finns en kanonlåt som börjat spelas på radion ganska flitigt... Jag för egen del har lyssnat på den i över en månad och jag kan garantera att DENNA versionen kommer spelas flitigt på klubbarna i sommar....

Så medans jag stressar iväg för att fixa och trixa inför husvisningen kan ni njuta av lite go musik...

Enjoy!



Puss   


Av Zophie - 30 mars 2012 15:18

Jag lovar på heder och samvete att jag såg den... den är äntligen här.

Efter att ha väntat så länge under långa, kalla och mörka dagar är det så äntligen dags. Jag lovar ärligt att jag sett den, visst har väl du det med?!

Har du längtat efter den lika mycket som jag?

Har du misströstat i is och kyla och precis som jag trott att den aldrig skulle komma?!

Har du väntat och längtat lika mycket som jag har?

Äntligen äntligen är den långa mörka väntan slut jag har sett den...

VÅREN är här.

Jag har sett tecknen tidigt men varit så osäker.

En lite mildare och varmare luft.

En liten snödroppe som ensam kämpar sig upp ur jorden.

En slö padda som tittat fram ur sitt vinterbo.

Den första motorcykeln som trotsat vinterkylan.

Men idag märkte jag på allvar att den kommit.

Idag kändes det verkligen i doften, i luften, i själen att nu är våren äntligen här.

Nu kommer varmare tider, ljusare tider och härliga tider.

Och vet ni vad...

Nu har inte jag tid att sitta här längre, nu ska jag ut och njuta av solen   


Puss   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards