filoZophie

Alla inlägg den 6 april 2012

Av Zophie - 6 april 2012 12:11

Jepp, visst har det varit tillfälligt avbrott på bloggen ett par dagar.

Anledningen har varit att jag tillbringat ett par välbehövliga dagar hos mina föräldrar.

Ni vet när man ibland känner att man bara vill vara, stänga ute världen, dra täcket över huvudet och låtsas som om verkligheten inte existerar. detta gör jag ibland när jag åker till mina föräldrar.

Jag vet inte riktigt varför jag mår så bra där. Det är som om all världens energi samlats där de bor och man kan undra och fundra hur mycket man vill och bara vara utan en hel massa krav och måsten.

Jo, jag har ju haft barnen med mig men även de verkar stressa av och bara relaxa hos sina älskade morföräldrar.

Det har varit en skön och välbehövlig minisemester kan jag säga och inte blir den sämre av att vi alla blir så otroligt bortskämda när vi är där. (Tack mamms och papps för det, kärlek till er   ).


Mindre roligt var det att komma hem och upptäcka att vår lilla Essi prinsessi hade en ögoninfektion. Vi hann nog vara  hemma i någon timme innan det var dags att packa in sig i bilen för transport till närmsta djursjukhus, efter att ha fått en akuttid. Hon är ju så snäll och go vår lilla prinsessa och även om det var obehagligt och gjorde ont skötte hon sig fantastiskt bra. De tappade den lilla kroppen på två rör blod vilket är ganska mycket men samtidigt var hon så lugn och duktig och allt gick bra. De svaren vi fick direkt var bara bra men hon hade en illa ögoninfektion. Så vi har en cremepasta, två ögondroppar och en tablett som hon ska ta flera gånger om dagen och så ska vi på återbesök nästa vecka. Billigt var det inte men jag kan ärligt säga att jag är så glad att vi har försäkring till henne. Jag uppmanar er alla djurägare att SKAFFA FÖRSÄKRING till era kära husdjur om ni inte redan har det. Det är en stor trygghet när det väl händer något.

Jag är oerhört tacksam för vår AGRIA försäkring. Det var inget tjafs, inget snack och vi fick besked på 20 minuter att de tog den största smällen. Välinvesterat med försäkring, det är ett som är säkert.

Hon verkar inte ha ont dock, vilket är ett gott tecken, men man kan aldrig veta och vi kan nu bara ge henne medicinerna och avvakta återbesöket och hoppas.


Men nu är det påsk. Hon är hemma hos oss och vi ska fira med ägg, sill, lax och en hel annat gott. Självfallet ska lilla Essi få kaviar och leverpastej som är hennes favoriter. Så nu tar vi nya tag och ser fram mot en härlig påsk.

GLAD PÅSK till er alla.


Och en glad PUSSK får jag väl också önska   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards