filoZophie

Direktlänk till inlägg 9 april 2012

Stora slappedagen.

Av Zophie - 9 april 2012 12:24

Jag skulle tro att det inte bara är jag.

Jag skulle tro att det inte bara är vi.

Jag skulle tro att resten av Sverige, i stor utsträckning, är helt med på tåget...

Det stora slappetåget idag.


Påsken har varit ovanligt hektisk för mig och min familj.

Det började bra med två planerade aktiviteter men hepp och hopp så var helt plötsligt hela påsken uppbokad med diverse kalas, lekdater, utflykter, släktmiddagar och andra roliga och mindre roliga aktiviteter. Av den anledningen är detta den stora slappedagen hos oss och säkert många andra.

Påsken är en ganska lång högtid faktiskt, med långledigt för många och extra långledigt i form av lov för andra. Här hemma har vi haft den senare varianten och det är ganska skönt att ha en slappedag att landa med innan vardagen börjar igen.

Det känns ganska skönt att inte ha enda aktivitet planerad och det känns ännu skönare att ha en dag när man inte står vid spisen heller utan lever på de rester av sill, ägg, kyckling, lax och skinka som påsken lämnat efter sig.


Hur har eran påsk varit?

Har ni haft lov eller bara njutit de ordinarie fyra dagarna ledighet?


Jag har njutit hela påsken och i morgon är det dags att ta tag i vardagen igen med full kraft. Jag tror jag börjar morgondagen med en blåbärssmoothie och en långpromenad...

Men det får bli i morgon det.

Idag är det fortfarande lite tid att slappa.


Puss   


 
 
Daisyviola

Daisyviola

9 april 2012 20:38

Påsken här har varit fullbokad med besök och middagar. Som tur är har kvällarna varit hemma i lugn och ro. En kvällspromenad idag var skönt! Tillbaks till vardagen...

http://daisyviola.bloggplatsen.se

Zophie

10 april 2012 13:08

Jepp, tillbaka till vardagen och planeringen av trädgården ;)
Ha det gott.
Kram

 
Carina

Carina

9 april 2012 23:39

Håller helt med dig! SLAPPARDAG! Vi har verkligen inte gjort ett skit i dag! Och det är både skönt och lite jobbigt då man vet att man har en massa "måsten"... Men fördelen (läs nackdelen) är att alla "måsten" lugnt väntar till en annan dag om de inte blir gjorda...!

http://myangeljonathan.blogspot.com

Zophie

10 april 2012 13:07

Det är ju så sant, de flesta måsten KAN faktiskt vänta till en annan dag och det är min fulla övertygelse att om man har haft en period med mycket måsten och borden så ska man ta en slappedag :) Det mår alla bra av.
Kramen

 
Vivi

Vivi

10 april 2012 14:44

Oh vad härligt, det hade ni/du verkligen gjort dig förtjänt av!! :)
Roligt att du är med & tävlar också ;)
Massa kramar !

http://www.missvivis.se

Zophie

10 april 2012 23:07

Klart man ville tävla och vinna filmen du pratat så mycket om :) men jag vann ju inte denna gången heller :(
Kramen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zophie - 21 april 2020 17:12

Here´s Zophie…. Hej bloggen, det var ett tag sedan. Var har jag varit, vad har jag gjort och varför övergav jag dig?! Relevanta frågor och ska jag vara ärlig måste jag säga att jag inte har något riktigt bra svar. Jag kan delvis förklara...

Av Zophie - 1 maj 2014 22:03

Jaha och hejsan kära bloggen. Sist jag skrev var det september 2013 och det som var tänkt som en nystart av både mig, jobb, bloggen och livet i sig blev ett totalt magplask. Tanken var att jag och en kollega skulle starta eget men det sket sig to...

Av Zophie - 9 september 2013 20:49

Jaha, idag var det dags igen. Något som legat i träda under en längre tid var det dags att inviga idag. På darrande ben stapplade jag in och tog plats. Nej, det var inte min första skoldag, det var första träningsdagen på evigheter. Nytt pass...

Av Zophie - 1 september 2013 18:00

Japp, så var det dags för ett litet boktips igen. Idag har vi haft bokbytardag igen och det var lika trevligt som vanligt. Denna gången var vi hos kära LaMor och bytte böcker. Jag hade med mig 5 böcker varav alla nästan var lika bra. En del a...

Av Zophie - 29 augusti 2013 10:19

Jaha, då har det inte blivit bloggat på ett tag igen. Denna gången ställer jag mig helt utanför dock och skyller på Telia, eller Felia som de skulle döpa om sig till. I två veckor nu har vårt nät strulat, jag inte bara nätet utan allt. Ingen tv, ...

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards