filoZophie

Alla inlägg den 11 april 2012

Av Zophie - 11 april 2012 22:14

Som många av er kanske vet har vi gått och blivit med kissekatt. En söt liten Devon Rex som kallas Essi bor nu också med oss och förgyller vår tillvaro. I torsdags upptäckte vi att hennes ena öga var grumligt och vi tog henne till veterinären. Idag har jag varit, med lillprinsessan, på ett återbesök efter ögoninflammationen som konstaterades i torsdags. Hon var inte så stursk de första dagarna men tog sin medicin så duktigt och idag var det dags för domen. Skulle vi fortsätta oroa oss eller skulle allt se bra ut?!


Självklart såg allt bara fint ut och det kändes mycket skönt att få veta att hon mår bra och att ögat ser mycket bra ut. Vi ska fortsätta med ett par av medicinerna i någon vecka till för att vara på den säkra sidan men vi behöver inte oroas oss längre. Kommer grumligheten tillbaka får vi naturligtvis åka in igen men vi ska väl hoppas att medicinerna gör att infektionen läker ut fint.


Det otroligt viktiga som jag visserligen redan visste men som tål att upprepas är FÖRSÄKRING. När vi upptäkte hennes grumliga öga surfade jag runt på nätet för att se vad jag kunde hitta och bland annat hittade jag en blogg av en tjej som hade samma problem som jag med sin katt. Hon hade ingen försäkring dock. Totalt har denna vistelsen kostat oss 4000:- plus mediciner för en femhundring. Jag kan inte tänka mig att den här andra tjejen får betala mindre för sin katt, den stora skilnaden är att vi har försäkring och har totalt bara betalat 1500:- plus mediciner, vilka försäkringsbolaget kommer att betala... Det är en ganska stor skillnad prismässigt.


Med detta inlägget vill jag således säga SKAFFA FÖRSÄKRING! Har du ett husdjur, en liten eller stor älskad familjemedlem, så skaffa en försäkring till dem. Det kan ses som en god idé att skippa denna onödiga utgift när den lille familjemedlemen är liten, söt, pigg, glad och frisk men man vet aldrig när eller om det kan ändras. Vi hade aldrig en tanke på att vår lilla prinsessa kunde bli sjuk men självklart skaffade vi försäkring till henne... övriga familjemedlemmar är försäkrade så varför skulle inte hon. Och det lönade sig uppenbarligen.

Så om du INTE har försäkring till din lilla älskling så fixa det på en gång. Det kommer löna sig förr eller senare.


Puss   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards