filoZophie

Alla inlägg den 13 april 2012

Av Zophie - 13 april 2012 20:12

Ibland blir jag så där riktigt nyfiken faktiskt.

Ni vet när man kollar i Rampljuset och man ser bloggare som stoltserar med att "Idag kan du vinna länkning och nå ut till mina 1400 läsare varje dag". Eller den som klart och tydligt kungör att "jag har över 300 läsare om dagen, gör som dem och läs min blogg du med". Varför inte "har precis startat bloggen och har redan flera hundra läsare om dagen".

Ja, det är vid sådana tillfällen jag blir lite nyfiken.

Självfallet går även jag in och kollar, man vet ju inte, det KAN ju vara något läsvärt men för det mesta är det bara skit och dravvel som skrivs på dessa bloggar. Det är samma dagens outfit och killproblem och sminktips och bantningstips och modetips och en hel del annat som inte är värt att lägga ens en minut på, som det är på så många andra bloggar.

Tråkigt men kalla fakta.

Vad är det då som gör mig nyfiken?!

Jo det faktum att dessa bloggare stoltserar och skryter med hur många läsare de har varje dag, hur många följare de har, hur många kommentarer de har, hur viktiga de är...

Men det som är gemensamt för alla dessa bloggar är att de tagit bort statistikmätaren på sin blogg.

Är inte det ganska patetiskt?!

Här skryter och skrävlar man, i Rampljuset till och med, om hur omtyckt, populär och viktig man är men man är inte villig att backa upp det med någon som helst fakta.

Och de flesta har inte ens några kommentarer på sin blogg...

Om man nu har såååååå många läsare varje dag och om man är såååååå populär som bloggare borde man inte få lite respons på det man skriver då?!

Borde man inte få en liten kommentar eller fråga eller i alla fall ett litet inlägg i gästboken?!

Det är detta som gör mig nyfiken.

Hur tänker en sådan person när man agerar på detta bedrägliga sätt?

Tror man att alla andra är så dumma så att de inte genomskådar en fet lögn?

Eller hoppas man i sin enfald att denna lilla blänkare ska ge dessa stora antal läsare över en natt?!

Tja, jag genomskådar dem och tycker som sagt bara att det är patetiskt.


Jag har inte särskilt många läsare, jag har tur om jag kommer upp i tre hundra unika läsare per månad. Men dessa läsare är mina läsare. Det är personer som återkommer för det mesta och som kommenterar flitigt och följer min blogg. Jag är tacksam och glad över mina 300 läsare på en månad. Det är inte mycket, men det är MINA läsare och de läser min blogg för att de tycker att jag har något vettigt att komma med när jag skriver. Och kalla fakta är att det är ju VAD man skriver som betyder något inte bara ATT man skriver.

Eller?!


Puss   


Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards