filoZophie

Direktlänk till inlägg 16 april 2012

Härlig helg

Av Zophie - 16 april 2012 09:53

Jaha, så var det måndag och vardag igen.

Denna helgen har varit hektisk men rolig. Jag tillbringade det mesta av fredagen med att städa och handla och lördag förmiddag till att baka paj. Min mest smarriga ost och lökpaj så klart.

(Receptet kommer senare om någon skulle vilja ha.)

Klockan 13 damp de första gästerna, med barn, in. Det var nämligen inflyttningsfest i lördags. Vi hade öppet hus för vänner med barn mellan 13-16 och vi bjöd på fika och husvisning för dem som inte varit här innan. Det var så roligt och allt som allt var det runt 25 personer som kom på eftermiddagen. Tiden gick så fort och sedan kom mina föräldrar för att hämta våra trollungar för på kvällen skulle det bli vuxenfest.   Jag och maken fick någon timme innan de övriga gästerna anlände och vi hann med att både damsuga av, plocka undan och göra oss själva i ordning på den tiden.

När klockan slog 18 dök de första "vuxengästerna" upp och sedan följde en riktigt rolig, trevlig, mysig och otroligt härlig kväll. Vi åt gott, drack gott, skrattade gott och det var så härligt att träffa gamla och nya vänner samt bara få njuta av tillvaron i riktigt glada vänners lag.

Vi fick en massa fina saker också, bland annat stora (och då menar jag stooooora) vinglas, krukväxter, vinbärsbuskar, ljus och en hel del annat fint i present. Jag är så tacksam för att jag har så goa, och omtänksamma vänner som kommer med fina presenter. Det var väl inte riktigt för presenternas skull vi ordnade festen men det var kul att få så mycket fint att pryda hemmet med. Det som gladde mig mest var dock att det var så härliga vänner som dök upp och att vi hade så otroligt trevligt att tiden bara flög iväg. Vår sista gäst gick vid fem-tiden på morgonen och det var väl inte annat än att man hade lite ont i hårrötterna när man vaknade på söndaglunch.

Det var dock fasligt vad gästerna åt och drack lite bara   , hälften av både mat och dricka var kvar dagen efter och jag och maken konstaterade att det nog räcker till både en och två fester till. Det får väl bli en kanonfest när altanen är byggd om inte annat.


Nu är det vardag igen och solen lyser från en klarblå himmel så det får väl bli en liten promenad i det fina vädret.

Hoppas att ni alla haft en lika härlig helg som jag har haft och har ni inte det kan det kanske bero på att ni inte var här i lördags... och då får ni ju inte missa nästa tillfälle...


Puss   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zophie - 21 april 2020 17:12

Here´s Zophie…. Hej bloggen, det var ett tag sedan. Var har jag varit, vad har jag gjort och varför övergav jag dig?! Relevanta frågor och ska jag vara ärlig måste jag säga att jag inte har något riktigt bra svar. Jag kan delvis förklara...

Av Zophie - 1 maj 2014 22:03

Jaha och hejsan kära bloggen. Sist jag skrev var det september 2013 och det som var tänkt som en nystart av både mig, jobb, bloggen och livet i sig blev ett totalt magplask. Tanken var att jag och en kollega skulle starta eget men det sket sig to...

Av Zophie - 9 september 2013 20:49

Jaha, idag var det dags igen. Något som legat i träda under en längre tid var det dags att inviga idag. På darrande ben stapplade jag in och tog plats. Nej, det var inte min första skoldag, det var första träningsdagen på evigheter. Nytt pass...

Av Zophie - 1 september 2013 18:00

Japp, så var det dags för ett litet boktips igen. Idag har vi haft bokbytardag igen och det var lika trevligt som vanligt. Denna gången var vi hos kära LaMor och bytte böcker. Jag hade med mig 5 böcker varav alla nästan var lika bra. En del a...

Av Zophie - 29 augusti 2013 10:19

Jaha, då har det inte blivit bloggat på ett tag igen. Denna gången ställer jag mig helt utanför dock och skyller på Telia, eller Felia som de skulle döpa om sig till. I två veckor nu har vårt nät strulat, jag inte bara nätet utan allt. Ingen tv, ...

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards