filoZophie

Alla inlägg den 26 april 2012

Av Zophie - 26 april 2012 17:03

Nu är det evigheters evigheter sedan jag lämnade ett litet avtryck härinne och jag säger som Sverker Olofsson, "ska det behöva vara så va, ska det behöva vara på det här viset"?

Svaret är ju självfallet nej men det blir så ibland i alla fall.

Speciellt när det varit lite mycket med sjuka barn, pappersarbete, fix och trix här hemma samt att landa drömjobbet...

Jo ni läste rätt.

Drömjobbet - är - mitt   .

Jag har kämpat och jobbat hårt i samarbete med min nya chef, för att ro detta i land och idag, alderles nyss, kom beskedet. Det är klart, allt har löst sig och den 14 maj börjar jag jobba.


Det är en underbart härlig känsla som infinner sig när man jobbat hårt och kämpat så mycket för något och man helt plötsligt når sitt mål. Det är euforiskt skulle jag vilja säga. Blodet rusar, adrenalinet flödar och man vill skrika, gråta och dansa på samma gång. Det bubblar inom en och man vill berätta för hela världen, att "drömjobbet är mitt". Med lite hjälp från Facebook kan man nästan berätta för hela världen dessutom   .


Den 14 maj börjar jag på ett nytt blad i mitt liv, som resursvägledare för ett företag i en stad där jag bor. Det känns underbart, fantastiskt, roligt, spännande och samtidigt lite läskigt. Kommer jag fixa detta, hur är mina kollegor och hur ska jag göra, är ju frågor som snurrar i huvudet. Samtidigt är jag en person som är positiv i det mesta...

The Bitch är inte alltid så positiv, men JAG är det.

Så nu tänker jag fira genom att laga lite mat till min familj, gå och träna och sedan korka upp champagnen.

Ha det gott därute och glöm inte - Plötsligt händer det verkligen.


Puss   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards