filoZophie

Alla inlägg den 28 april 2012

Av Zophie - 28 april 2012 10:40

Nu när jag har fått drömjobbet reflekterar jag samtidigt över mitt förra jobb och vad jag lärt mig av den händelsen och den situationen. Jag valde att, efter nästan 2 1/2 år på mitt förra jobb, säga upp mig då en berömd vägg var nära att göra slut på den person som var jag. Jag reflekterar också lite över ett inlägg som jag skrev för två år sedan som handlade om oförutsedda handlingar.  Läs mer HÄR.

Upptakten till detta inlägg och till andra inlägg som jag skrev just då var en händelse på mitt förra jobb som jag hade mycket svårt att förstå.

Jag hade nyligen slutat jobbet och fick då reda på att man snackade väldigt mycket skit om mig på min förra arbetsplats. Det var inte bara jag som drabbades, det hade jag inte brytt mig så mycket om, vad som föranledde alla mina ilskna inlägg då var att jag fick veta att man trackade ner på mina barn.

Med facit i hand skulle jag kanske hanterat situationen annorlunda men där och då såg jag bara rött och blev oerhört kränkt och förbannad. Att man snackar om mig har jag inte problem med men att man ger sig på mina trollungar... Då blir jag verkligen en tigermamma och försvarar mina små med allt jag har.


Idag kan jag fundera och reflektera över händelsen och till och med skratta åt det men det svider fortfarande att det finns vissa i min dåvarande omgivning som raderade all form av kontakt med mig utan att ta reda på fakta. För mig innebär det i och för sig att det inte var någon större vänskapsförlust, för inte dömmer man ut vänner utan att fråga vart ett ilsket utspel, i textform, kommer ifrån? Inte tar man väl bort en person som vän på FB eller slutar svara på mess utan att ta reda på fakta när det gäller en viss händelse?!


Nej, jag är glad idag, att jag  blev av med de som visade sig inte vara värda min vänskap och jag håller de som stannade kvar tätt intill och visar att jag uppskattar deras lojalitet. Idag tycker jag att vi hyllar och lovebombar våra riktiga vänner. De som vågar stå upp och ifrågasätta innan de dömmer.

Stor kram till alla mina vänner därute, ni är otroligt värdefulla för mig. Bara så ni vet.


Puss   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards