filoZophie

Alla inlägg den 2 maj 2012

Av Zophie - 2 maj 2012 15:06

Hejsan hoppsan mina vänner.

Idag är det vardagsonsdag efter en lång och ledig helg.

Idag tänkte jag mig på att försöka köra mitt allra första blogvertiserinlägg vi kör och så får vi se hur det går helt enkelt. Dagens uppdrag passar mig dessutom ganska bra eftersom själva uppdraget är för en bingosida som kort och gott heter bingosidan, mer om den läser ni HÄR . Denna sida är en ganska trevlig sida som sammanställer de olika bingospelen som finns på nätet. Jag kan inte svara för om ALLA bingosidor finns med men de flesta är representerade i alla fall.

Varför väljer jag då att skriva ett inlägg om detta?!

Jo, för ett av de första jobben jag hade när jag flyttade till den stad jag bor i nu var just som bingovärdinna. På den tiden rådde inget rökförbud utan våra gäster och personalen satt öppet i lokalerna och rökte så det stod härliga till, inte den mest ultimata arbetsplatsen just då kan ju sägas. Det blev bättre dock och rökförbudet trädde i kraft, detta underlättade oerhört mycket för oss som inte rökte. Också datorn gjorde intåg i bingohallen i denna veva och vi hade ett par stationära datorer kopplade till våra spel och dessa bliv väldigt populära hos vissa av gästerna medan andra inte brydde sig nämnvärt. Sedan kom ju alla dessa spel på nätet och det fysiska bingospelet minskade i rask takt. Efter 8 år, två barn och en examen i beteendevetenskap tackade jag för mig och började på annat jobb.

Idag finns inte den fysiska bingohallen, som jag jobbade i, kvar men den har återuppstått på annat håll och det fungerar väl ganska bra har jag hört.

Personligen tror jag att själva bingospelet till stor del har flyttat ut från salongerna och in i hemmet framför datorn och i detta otroligt snabba och effektiva samhällsklimatet är det nog inte alltid lätt att hålla reda på eller veta vilken eller vilka sidor man ska välja. Av den anledningen är det ju trevligt med en sida som DENNA, där man kan få en riktigt bra överblick över de olika bingosidorna, hur de fungerar och vilka vinster som finns.

Jag spelar oerhört lite idag och personligen spelar jag helst i en riktig hall, det är liksom lite mer "bingo" över det men jag vet också att jag tillhör den allt minskande skalan fysiska bingospelare. Men ibland är det faktiskt riktigt roligt att bara koppla av och flyta bort en liten stund bland alla nummer och människor. Jag har aldrig spelat för att vinna. Jag vet att chansen till vinst är minimal, men jag vet också att chansen ändå finns. Jag har sett folk dra hem 30.000-40.000 på en förmiddag och visst är det så att det lockar... möjligheten att ändå vinna... någongång ska det vara min tur... någon måste ju vinna...

Jag spelar som sagt inte ofta men kanske, bara kanske är det dags för en liten tripp till bingohallen. Som sagt, NÅGON ska ju vinna och denna gången är det kanske verkligen min tur.


Puss   


Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards