filoZophie

Alla inlägg den 8 maj 2012

Av Zophie - 8 maj 2012 17:00

Hejsan alla glada :)

Jag sitter med lite bryderier och hoppas på er hjälp.

Jag tar det hela från början...

Vi var hemma hos bekanta i fredags och käkade tacos och hade allmänt trevligt.

Jag är ju en obotlig soffpotatis och att jag nu börjat träna gympa två gånger i veckan ser jag som ett enormt framsteg. Maken i familjen vi besökte är definitivt INTE någon soffpotatis utan det är träna och löpa som gäller. Mycket trevligt och visst får han göra det så länge jag slipper... men se den gubben gick inte.

Tror ni inte att han går och utmanar mig den drummlen (säger det sista med glimten i rösten).

Han menar att jag, min soffpotatis, skulle ta mig i kragen och springa ett lopp innan sommaren är slut.

Och ni som känner mig, ni vet att man inte ska utmana mig på det sättet, jag klarar inte det.

Jag vill inte, men jag kan inte låta bli att anta en sådan här utmaning som egentligen är dömd att misslyckas.

Så nu ska jag springa ett lokalt lopp på 4,2 km i slutet av augusti....  


Jag har efter två terminers träning preciiiiiiis börjat lufsa lite smått till vår "springlåt" på gympan, istället för att göra övningar i mitten för de stackare som inte orkar alls. Jag lovar och svär att det inte är bra för självförtroendet att bli varvad av 70-åriga Britta och visst får man en liten knuff i att man kanske borde försöka lite mer och lite hårdare men jag hade tänkt ta det så där lite lagom lugnt med detta och lufsa ett tag till...

Det går ju inte alls nu när jag blivit utmanad. Nu måste jag ju verkligen lägga manken till, köpa löparskor, börja intervallträna, skaffa gympaklocka eller vad det nu är för något man har och allt annat som ska göras när man ska börja löpträna...

Nej, jag ska inte alls bli så rabiat, men visst vill jag verkligen göra ett ärligt försök.

Jag har träningskläder och jag har skor men vad jag skulle vilja ha är en sådan där pulsklocka som mäter hastighet, puls, sträcka med mera.

Och det är här jag behöver er hjälp. Detta med pulsklocka har jag noll koll på, så vad ska man välja? Har ni några tips och ideér kring detta i synnerhet och löpträning i allmänhet, tar jag tacksamt emot dem, jag behöver verkligen all hjälp jag kan få.

Det känns dock ganska skönt, även om det är med skräckblandad förtjusning, att ta sig i kragen och verkligen ha ett konkret mål. Jag hoppas bara att jag fixar detta nu...

Jaja, tärningen är kastad och har man satt fan i båten får man ju som bekant ro honom i land hur frestande det än är att tappa honom i djupa änden av sjön.

Så löpträning it is.... (help)...


Puss   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards