filoZophie

Alla inlägg den 13 maj 2012

Av Zophie - 13 maj 2012 21:05

Idag har vi verkligen haft en riktigt härlig familjedag och tur har vi dessutom haft med vädret som, även om det blåst lite, bjudit på sol hela dagen här på västkusten.

Vi började med en rask familjepromenad, ja lilltrollet fick stanna hemma en stund själv och kolla på film men vi andra snörade på oss gympaskorna och gav oss av tidigt och det var riktigt härligt att promenera i dag och det stora trollet hängde med bra trots det höga tempot.

Vid lunchtid bar det av till stranden för lite grillning med stortrollets klass och sedan blev det lite tävling i minigolf... Stortrollet vann överlägset i sin grupp... till lilltrollets förtvivlan då han förlorade men så blir det ju ibland, speciellt om det skiljer fem år mellan det stora och det lila trollet.

När minigolfen var över skulle stortrollet spela fotbollsmatch och därför styrde vi kosan söderut, i alla fall ett par mil, för attsluta upp med laget.

Ni som känner mig vet att jag absolut inte är förtjust i sport i allmänhet och fotboll i synnerhet. Jag är av den ärliga åsikten att alla bör få sin egen boll och sedan kan vi se vad som händer.

Nu är det ju lite annorlunda när det är ens eget troll som spelar och man faktiskt närvarar vid matchen.

Jag blev nog en riktig fotbollsmorsa. Jag hejade och gapade, hurrade och klappade händerna, jag visslade och kom med positiv feedback. Jag visste kanske inte alltid om det var bra eller dåligt men jag hejjade på i alla fall.

Det var spännande, det var kul, det var underhållning på hög nivå.

Alla killarna i båda lagen var superduktiga men våra killar var lite bättre och vann således med 3-2.

Fotboll är kanske inte det roligaste jag vet men när min trollunge spelar, ja då förvandlas jag till en riktig soccermum. Så idag har vi haft en spännande och rolig familjedag och jag hoppas verkligen att det blir fler sådana :)


Puss   


Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards