filoZophie

Alla inlägg den 17 maj 2012

Av Zophie - 17 maj 2012 22:38

Jag har fått en utmaning av goaste Missvivi och jag är ju aldrig sen på utmaningar så nu kör vi:


1. Vad gör du helst en varm sommardag?

Om jag är själv ligger jag gärna vid havet och sippar på en drink och läser en god bok.

Är jag med familjen är det snarare badland och lek som gäller... den goda drinken får gärna följa med den också om möjlighet finns :)

2. Favoritsyssla inomhus?

Jag gillar att läsa så det måste bli mitt självklara svar även om det kan te sig lite tråkigt.

3. Hur många olika sorters djur har du haft?

Oj, det är bara att börja räkna... Hund, katt, kanin, fågel, hare, får, höns, dvärgsilkeshamster, häst... jag tror det var allt men kan ha missat en dammråtta eller nå´t.

4. Senaste landet du besökte när du var utomlands?

Underbara Turkiet är svaret på den frågan. Längtar tillbaka något fruktansvärt <3

5. Favoritdrink?

Oj, den var svår. Men nu på sommaren är southern comfort och ginger ale en favorit.

6. Hur länge har du bloggat?

I ungefär två år.

7. Favoritdjur?

Katt så klart, vår lilla devon rex-hona Essi i synnerhet :)

8. Nämn en sak du drömmer om att få göra/besöka?

Det är ingen hemlighet att jag drömmer om att få pilgrimsvandra.

9. Vilken artist/skådespelare (levande eller död) skulle du vilja ha hem på middag?

Denna är ganska svår tycker jag, det finns så många personer jag skulle vilja bjuda på middag... men Madonna hade varit intressant att få möta för att höra hennes egen historia om hennes liv och framgång.

10. Vad pluggade du på gymnasiet?

Tja, jag hoppade av livsmedelsteknisk och började jobba. Jag läste såsmåningom in gymnasiet på folkhögskola och har motsvarande 2:årig social linje. Sedan har jag ju min fil. kand. i sociologi och socialt utvecklingsarbete nu då.

11. Om du fick vara ett sagoväsen/seriefigur/romanfigur vad eller vem skulle du då vilja vara?

Jag tror jag skulle vilja vara en älva/Betty Boop/Scarlett O´hara inte nödvändigtvis i den ordningen ;)


Tanken är nu att jag ska ställa 11 nya frågor till 11 olika bloggare men eftersom jag inte känner 11 bloggare så utmanar jag dem som känner sig utmanade att svara på samma frågor som jag har fått.


Det får vara bra med detta för denna gången då jag ska upp tidigt i morgon, så nu går jag och lägger mig. God natt och

Puss   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards