filoZophie

Alla inlägg den 28 maj 2012

Av Zophie - 28 maj 2012 22:21

En helt vanlig måndag och vardagen satte fart med en käftsmäll efter den otroligt härliga helgen vi hade.

Det har varit fullt ös medvetslös hela dagen idag och det ena mötet har avlösts av det andra. Väl hemma har det varit röj, tvätt och sedan har halva kvällen gått till att betala räkningar, jag hann inte ens träna idag    

Det är alltid lika trist att se slutresultatet i räkningssammanställningen och denna månaden har varit extra tuff eftersom det varit en hel del stora inköp. En ny soffa pryder nu vårt fina vardagsrum och till det hörde ju ett nytt soffbord och lite kuddar. En studsmatta med nät köptes in till ungarna och sedan kom ju även de där roliga räkningarna som CSN, husförsäkring och bilförsäkring med mera... så det blev lite extra mycket denna månaden och det är väl aldrig kul, men sedan får man ju samtidigt se till vad man fått för pengarna och vi HAR en väldigt fin soffa och ungarna älskar VERKLIGEN sin studsmatta... så, tja... man får väl se räkningar som ett nödvändigt ont...


Men det var ju inte det jag ville skriva om idag.

Jag ville ju skriva mer om vår härliga bloggträff men samtidigt vill jag inte blotta för mycket... ni måste ju bli sugna på att hänga med på nästa träff och inte bara läsa om det här  .

Jag kan i alla fall meddela att jag saknar dem lite, mina nya bloggisar och det finns länkar till dem alla i menyfältet. Jag har svårt att begripa att faktiskt ALLA var så supertrevliga och genomgoa... Det borde ju varit någon som blev utanför eller inte passade in men inte då, vi hade så roligt allihop och jag längtar tills jag får träffa dem igen... jag saknar dem lite...

Planer på en ny bloggträff smids i alla fall i detta nu men när, vart och hur avslöjas inte då jag faktiskt inte vet det själv... jag får väl snacka ihop mig med någon av de andra och så får vi se helt enkelt.

Roligt vore det dock om man kunde ordna något till hösten/vintern då det är grått och trist och man behöver lite kuligheter för att förgylla tillvaron...

Tips och ideér tas tacksamt emot...

Jag vet ju att det finns ett riktigt trevligt scandic hotell i Örebro till exempel... och jag vet ju att det finns vissa som gillar Örebro... så det kan ju vara en tanke...

Nej, nu hägrar lite melon och kanske en snabbtitt på tv innan det är dags att göra som vårblommorna och knoppa.


Puss   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards