filoZophie

Alla inlägg den 31 maj 2012

Av Zophie - 31 maj 2012 09:45

Japp, jag lägger mig nu i hen-debatten.

Vad anser ni om benämningen hen?

Jag kan ärligt säga att jag inte tycker om den alls. Nepp, så är det, jag gillar den inte.


För mig är hen en engelsk höna och kommer alltid vara det, varför jag motsäger mig att bli benämnd som detta.

Vill andra använda ordet i olika sammanhang är detta helt ok för mig men tvinga inte mig att använda det och använd det inte OM mig i något sammanhang.

Varför ska vi överhuvudtaget ha ett könsneutralt ord när den mänskliga rasen, det fakto, består av två olika kön?

Vi är skapade som man eller kvinna... ja i vissa fall finns det undantag, men av dessa undantag finns det oftast en önskan om att vara och bli benämnd som det ena eller det andra, inte både och...

Detta är i alla fall min tanke, tro och min åsikt.

Du behöver inte dela den och jag lyssnar gärna på dina argument för motsatsen, men respektera gärna att jag har min egen åsikt och tanke.

Jag tycker att orden han och hon är vackra ord, jag lägger personligen inte in några värderingar i orden utan försöker använda dem med förstånd och eftertanke.


Jag skulle bli glad om du ville delge mig din tanke och åsikt i frågan, jag är ju inte värre än att jag kan ändra mig om man kommer med riktigt bra argument... kanske...


Nu har jag haft min lilla fikapaus, nu ska jag återgå till mit jobb.


Puss   


Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards