filoZophie

Alla inlägg den 2 juni 2012

Av Zophie - 2 juni 2012 18:51

Juni är en rolig månad tycker jag.

Det är en av mina favoritmånader.

Denna månaden innebär nämligen mycket kalas i vår familj.


Min yngste son har en kompis som fyller år nu och som alltid har kalas första helgen i juni. Själv fyller mitt lilltroll år om en vecka och även har därmed kalas, oftast andra veckan i juni. Exakt en vecka efter mitt yngste troll fyller jag själv år och veckan efter mig är det även midsommar vilket innebär kalas och finfrämmande, de flesta åren i alla fall.

I slutet av månaden fyller min älskade papps år och således är det minst ett kalas varje helg denna månaden.

Utöver detta har mitt stora troll två kompisar som fyller år i maj respektive juli och dessa kompisar brukar alltid ha kalas tillsammans i juni, vi kan alltå konstatera att det blir väldigt mycket kalas i juni.

Nu har jag dessutom fått den fantastiska förmånen att bli inbjuden på ett dop i morgon och även om kalendern är fulltecknad finns det inte en chans att jag vill missa detta dopet då det är en av mina bästa vänners lilla dotter som ska döpas.

Juni är alltså en månad som är starkt förknippad med kalas i vår familj och när vi var på besök i den klassen mitt yngste troll ska gå i, på den skolan han ska studera på, visade det sig att det finns ytterligare en liten kille i klassen som fyller år i början av juni... det blir alltså ytterligare ett litet kalas att boka in i framtiden förhoppningsvis.

Så juni är inte bara en härlig försommarmånad för oss, det är även en riktigt härlig kalasmånad.


Hur ser det ut i din familj?

Hur fyller ni år och hur brukar ni fira?


I år får vi fira utan min älskade mamms då hon befinner sig på andra sidan Atlanten men det ska nog gå bra ändå. Bara jag får dra riktlinjerna för hur min egen dag ska se ut är jag nöjd.

Men innan alla kalas kör igång på allvar blir det lite god mat och ett glas vin tillsammans med maken och trollungarna...


Puss   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards