filoZophie

Alla inlägg den 9 juni 2012

Av Zophie - 9 juni 2012 13:54

... för idag är det minsta trollets födelsedag.


Idag vill jag skriva ett stort GRATTIS till min lillkille som fyller hela 6 år.

Det känns som om det bara var i förrgår vi kome hem från BB med ett litet skrikande knyte och nu har åren gått och han har utvecklats till en helt förtjusande liten individ .


Vårt lilltroll har ett fasligt morgonhumör innan frukosten hamnat i magen men han gör det inte av elakhet utan han är bara väldigt blodsockerkänslig. Han är ett riktigt charmtroll, söt som socker och är en av de mest omtänksamma personerna jag känner. Han kan få en godispåse på något kalas och direkt peka ut vilka bitar i påsen han ska ge till sin storebror. Han kan önska sig olika saker i present bara för att han vill ge bort de sakerna till dem som verkligen vill ha dem. Han är artig och belevad och han har ett leende som kan smälta det hårdaste hjärta.

Att som mamma få höra att Ica-personalen i leklandet kommer ihåg hans namn och att få höra av andra vilken fantastisk liten kille man har gör mig mer än tre meter lång.

Han är smart också. Han plussar och gångar tillsammans med sin storebror och han försöker verkligen hålla koll på bokstäverna även om det är siffror som är favoriten just nu.

Han gillar att dansa men har valt att börja simskola till hösten för visst vill han kunna simma om/när vi åker till Turkiet igen nästa år.

Han är också bra på språk även om inte bokstäverna sitter ännu och det är inga problem för honom att fixa tre glassar, på engelska, vid behov. Inte bara till sig själv, utan för att bjuda andra såklart. Lilltrollet älskar även att sjunga och det gör han på den där härliga svengelskan man själv hade som barn och det är just nu Euphoria och "Mossa mossa, aj sheu ji pego" som tillhör favoriterna


Idag är jag en mycket stolt mamma till en mycket stolt son som verkligen ser fram mot att börja skolan/f-klassen till hösten och även om han kan ha en jäkla humör ibland så förgyller han min vardag varje dag och jag älskar honom och hans bror till vansinne.

Så grattis mitt lilltroll på din dag idag.

Mamma älskar dig lika mycket som universum - oändligt.


Puss   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards