filoZophie

Alla inlägg den 16 juni 2012

Av Zophie - 16 juni 2012 00:40

Jaha, då sitter man här ett år äldre igen.

Jag tycker att det är ganska roligt att jag blir äldre för varje år men att jag, detta senaste året, fått visa leg på bolaget inte mindre än 4 gånger... de måste ha en ny policy att fråga alla om leg eller något i den stilen.

Samtidigt måste jag ändå erkänna att jag känner mig smickrad.

Ännu har jag inte märkt av någon speciell åldersnojja men vem vet när/om den dyker upp, då är det ganska coolt att personalen på systembolaget tycker man ser yngre ut.  

För er som känner mig så vet ni att jag närmar mig fyrtio-strecket (inte där riktigt ännu men snart) och därför passade jag på att fråga den trevliga kassörskan på systembolaget idag varför hon frågade mig om leg. Kunde det vara så att de har en speciell drive nu där de kollar alla, eller hur såg det ut på den fronten?!

Hon upplyste mig vänligt om att det är deras policy att ta leg på alla som ser ut att vara under 30 år och när jag frågade henne om hon på allvar tyckte att jag såg ut att vara under 30 år så svarade hon att jo, nog tyckte hon att jag såg ut att vara det... runt 28-30 var hennes bedömning.

Självklart blir jag glad av att se yngre ut än vad jag är men samtidigt undrar jag också vad som spelar roll och vad som bedöms hos en person för att man ska ålderstolka denne som under 30 år?!

Är det kläderna?

Är det rynkorna?

Är det hållningen eller rent av vad man köper för alkoholhaltiga varor?

Vad görs bedömningen att en person ser ut att vara under 30???

Tydligen delar dessutom tre av hennes kollegor denna uppfattning då detta, som sagt, var min fjärde gång med visandet av leg.

Tja, jag kanske helt enkelt inte ska spekulera i det?!

Jag kanske bara ska konstatera att jag ser yngre ut än vad jag är...

Kanske för att jag beter mig yngre...

Kanske för att jag inte börjat få så mycket rynkor ännu...

Kanske för att jag gillar xider...

Eller kanske helt enkelt bara för att jag är jag och att jag är en optimist som trivs med livet :D

Grattis till mig!


Puss   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards