filoZophie

Alla inlägg den 19 juni 2012

Av Zophie - 19 juni 2012 22:30

joho, så är det...

Jag bekänner...

Jag är inte det mista intresserad av fotboll.

Jag är inte och har aldrig varit intresserad och kommer heller aldrig att bli det.

Jag förstår inte tjusningen med det och speciellt inte som det står klart att vi (Svenskarna) klantat bort minsta chans till någon form av bra resultat.

Så är det, kalla fakta... till makens förtret.


Just nu sitter pappatrollet tillsammans med den stora trollungen samt svåger/morbrortrollet och övar på sina allra bästa primalskrik på övervåningen. Det låter som om huset invaderats av neandertalare.

"Va f-n Mellström (eller vad han nu heter), hur f-n kan du missa den..."

"He-v-te´s j-la pissråtta"

Min absoluta favorit: "Oooooouuuuuufffffffffiiiiiiiif-n" eller varför inte den klassiska kommentaren "Dommarj-vel".

Jo, det är så det låter mellan mina fyra väggar för tillfället. Jag ber en stilla bön att min älskade stora trollunge inte lyssnar för mycket på de inte allt för rumsrena kommentarerna och att han också är medveten om att jag tvättar hans mun med tvål om jag hör honom yppa de fula ord som återges just nu däruppe.  

Samtidigt är jag inte dummare än att jag förstår sammanhållningen, teamkänslan och "vi"känslan bland dem som tittar. "Alla ska med" verkar vara en devis som fotbollssverige lever efter och det är väl roligt att stora som små, hög som låg, gammal som ung kan gå samman och umgås under, i de flesta fall, trevliga former. Jag gillar tanken på "vi-känsla", jag gillar gruppdynamik och sammanhållning men tycker att det borde vara något som finns i det dagliga livet i allmänhet och inte bara sportlivet i synnerhet.


Jag själv ställer mig gärna i gemenskapen i allmänhet, speciellt om jag blir tillfrågad... men inte i sportsammanhang dock, där står jag gärna utanför. Det är likadant när det gäller skidsemester, där ställer jag mig också gärna utanför. Jag har inget emot skidsemester men jag lämnar med varm hand över skidandet till dem som kan. Själv håller jag mig då till det jag kan bäst nämligen After Ski, det är jag en jä-el på :)   Men så är ju skidor faktiskt en sport också, kanske därför jag inte är så intresserad av det... After Ski´n är jag mycket intresserad av... men det är ingen direkt sport...

Fast det blir ju ofta vad man gör det till så man kanske skulle testa... att göra sport av After Ski??!!!

Måste fundera på den till vintern och återkommer i frågan.

Tills nästa gång...


Puss   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards