filoZophie

Alla inlägg den 2 juli 2012

Av Zophie - 2 juli 2012 13:15

Alltså jag vet att jag ibland är stört omöjlig att ha att göra med på många sätt... även på bloggen.

Ibland bara försvinner jag in i något och HEPP så har det gått en vecka eller två. Så har det även blivit denna gången och jag har absolut inget att skylla på mer än att JAG JOBBAR.

Jo, det är kanske inte heller någon nyhet att jobba det gör ju alla andra också liksom, men då jag varit utan jobb i två år så blir det en enorm omställning i livet. Från att ha gjort ingenting, på så länge, till att det ska hinnas med så mycket samtidigt som man ska jobba, det tar på en kan jag lova. Jag har under dessa 6 veckor som jag jobbat, varit så förnicklat trött att jag knappt vet vart jag skulle ta vägen. Jag har kommit hem på dagarna efter att ha hämtat barnen (jo jag har kommit ihåg att hämta dem) och totalkraschat på soffan vid 15.30 Ibland har jag tagit mig i kragen och försökt handla eller liknande men ibland har jag bara knölsomnat.


Men vad gör väl det när man har ett jobb som är så förgjordat härligt som mitt???

Jag måste bara vänja mig lite.

Denna veckan blir en bra invänjning då barnen har sommarlov och har körts ner till mormor och morfar för att ha roligt, åka på utflyker, bada och umgås. Trollungarna kommer ha high life medan jag ska jobba och jobba och jobba... Trollpappan ska ha semester såklart och kommer sköta mycket av markservicen (inbillar jag mig) men jag ska jobba i stort sett hela sommaren. Jag kommer vara ledig 2 veckor men annars är det jobb och åter jobb som gäller. Det gör ju inte så mycket i m itt fall då jag haft "semester" i 2 år men visst kunde det varit skönt med lite extra ledigt.

Men min tid kommer och jag ser fram mot två veckor i Turkiet i maj om vi har tur....

det är "bara" 9 månader dit, det är "bara" 9 månader dit, det är "bara"...


Nej, klaga ska jag då rakt inte.

Jag behöver bara pausa lite då och då... och kanske dansa lite...

Dansa... pausa... dansa... pausa...


Puss   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards